söndag, juni 22

Pick och pack



Fru Ute-i-god-tid har hållit på med packningen ett bra tag, och nu går den in i slutfasen. Jag är inte helt nöjd när jag ser till antalet skor. Fyra par. Inte en klack så långt ögat når. Eftersom erfarenheten säger mig att klackar inte kommer till vidare värst användning (ska nämligen inte klubbhoppa eller storstadsspatsera).

Nej, så här ser det istället ut:

  1. ett par badtofflor  - svarta Havainas
  2. ett par fotriktiga och hippa skodon - Birkenstocktofflor
  3. ett par mindre fotriktiga men alltjämt hippa skor - silversandaler Marni för H&M
  4. ett par reseskor - vita tygskor a la Åhlens
Där har vi det. Ynkedom skulle man kunna kalla det. Jag är lite chockad själv. 

Fint? Tack? Häj?

UPDATE: Efter peppande kommentar inser jag att springskorna måste med!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fint! Du vet bäst själv ��
Själv reser jag alltid i gympadojor. Då får jag dem med mig. Och då blir det PW på morgnarna. Och brukar vilja ha klackar för att känna mig fin... löser det med kilklackar som faktiskt funkar fint att gå i en stund.
//Camilla

Unknown sa...

camilla: ja det är ju det där med gympadojor, dom kanske får åka med ändå. men jag vägrar resa i dom, dom är så sabla stora :S

mis(s)match sa...

Haft samma typ av skor med mig till Spanien i förra vecka, men utöver detta ett par platta mockaloafers som passar till allt och även i stan också ifall man väljer att åka på utflykt ändå eller behöver köra bil...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Skönt ändå att du har skor som sitter fast när du reser... ;)

Unknown sa...

mis(s)match: gympadojor till och min packning är komplett! maken rattar :)

i will not: och vid gud inga nylontrumpor! :D

Malin sa...

Hej! Kan man få beställa en packlista? Svensk sommar på långsmal ö, 6 veckor. Tack på förhand!

Unknown sa...

malin: du låter som min man!