söndag, juni 29

Aj

Sonen, vår långa och bängliga, har en förmåga att slå i armar och ben i allt. Maken varnade honom för tröskeln till altanen. Den står upp en bit och man behöver ta ett extra kliv över.

En kvart efter varningen körde jag lilltån rakt in i ovan nämnda tröskel. Lilltånageln gick itu och jag fick sitta med stort isbandage. Nu, ett par timmar senare, har det slutat blöda och bulta. Ser ut som att jag kan få en god natts sömn. Morgondagens arla powerwalk får vi se hur det går med...

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Det gör så sjukt ont att slå i tån. Och nageln, aj!

Men lite roligt när man säger till barnen att akta sig och sen gör illa sig själv... En gång var vi i Småland på nåt litet miniatyrsverige med små sjöar. Barnen var små och jag tjatade om att de inte skulle ramla i vattnet. När jag skulle knäppa kort på dem backade jag och gled rätt ner i vattnet själv. Hade inget ombyte med mig, fick gå med handduk som kjol. Och har fortfarande ett ärr på knät. Inget barn ramlade naturligtvis i.

Unknown sa...

Iwillnot: ja aj aj!

Och som när jag tjatade på barnen att inte vifta så vid bordet för då skulle dom välta nåt. Och mitt i det vispar jag själv omkull ett glas Cola. Hmpfr... Jag tror jag hade mens, alternativt värmeslag.