måndag, juni 16

Och hur går det med sockret då?

Tackar som frågar! Det går över förväntan. Jag har inte slutat äta socker helt. Socker är för mig ett slags samlingsnamn för:

  • socker, ha ha
  • onyttigheter som ostbågar, smågodis och chips
  • det där sugen-på på kvällskvisten
  • jätteportionen mat istället för en lagom portion
  • en andra portion!
  • det där allmänna jag-är-sugen-på-nåt, men inte alls hungrig
  • en drink innan maten på helgerna
Såna saker. Som jag nu är ambitiös att undvika. Såklart har jag smakat tårta på student och avslutning, tagit en kaka på kursen, dricker fortfarande vin till helgmiddagar, men banne mig inte mer. Och försöker motionera flitigt. Känns så otroligt mycket bättre än att hela tiden unna mig nåt litet där, nalla lite lördagsgodis där, äta tills jag nästan spricker istället för att äta i lugn och ro och bli mätt på lagom. 

Nu håller jag tummarna för att jag kan fortsätta någorlunda så under sommaren. 

2 kommentarer:

Linda sa...

Heja heja, superbra tänk ju, och det brukar vara så skönt när man kommer över den där gränsen då man upptäcker att det faktiskt lugnar ner sig med både sockersug, kvällskvistensug och jag-måste-ha en-portion-till-sug.

Unknown sa...

linda: precis, ond cirkel som känns väldigt befriande att komma ur! :)