lördag, juni 7

Herr Björkvalls okänsla för väskor

Igår vid middagsbordet började maken prata om att han nog behöver en ny cykel. Jag påpekade att han har en så gott som ny i källaren. Ja jo, fast det här skulle vara en annan sorts cykel yada yada yada och förresten hur många väskor har du förresten? Om du räknade ihop hur mycket pengar du har väskor för hemma, vad skulle det bli?

Så vi roade oss med att räkna på det, och kom fram till en summa som jag inte ska nämna här eftersom den kan orsaka stress och illamående hos många, gissningsvis främst hos män.

Min man blev både chockad och en smula upphetsad tror jag. Det senare för att han med ens såg möjligheten att jämföra allt han vill ha med vad jag redan har. Så att säga. Så nu har han det onämnbara beloppet som en måttstock för allt.  Kolla den här böjda megaskärmen, näsan som dina väskor... en liten fin begagnad bil skulle kosta ungefär som dina Vuittoner och Mullbär...

Jag låter honom hållas. Och planerar ett nytt väskköp till semestern.


2 kommentarer:

Minna sa...

Är bilden ett montage?

Unknown sa...

minna: bilen föreställer mig och mina älskling. what you see is what you get :D