tisdag, oktober 16

Mötet börjar 9.00

Det slår aldrig fel. En minut innan telefonmöte behöver jag besöka damrummet. Men anser mig då inte hinna. Pinsamt om dom ringer upp när jag är på muggen. Hur löser man spolningen utan att avslöja sig liksom?

  • Hostar jättehögt och mycket i luren för att dölja alla andra ljud?
  • Spolar inte? 
  • Sitter kvar resten av mötet på toaletten och säger att ekot i "mitt rum" beror på att någon har stulit alla mina möbler?
  • Säger Ahhh, så nu kan vi köra igång!?

4 kommentarer:

Cissi sa...

mute på telefonen torde vara den bästa lösningen.

Librarybeth sa...

hahah... eller om du vill kan vi ringa och testköra några av dina förslag ;D

johanna sa...

Eftersom vi håller på och bygger om vårt kontor är vi lite kort om konferensrum just nu. Då vi ofta har telefonmöten med kund som man inte gärna vill ta i pladdrigt kontorslandskap är vi flera som tagit möten inne på toaletten. Tricket är att välja rätt storlek på toalett för att undvika för mycket eko men också det lätt burkiga ljudet i de små. Favoriten är en mindre handikapptoa med duschdrapperi o ett par handdukar på tork. Viktigast av allt är att inte slå på videokonferens :)

Linda K sa...

cissi: men, hör dom inte att jag är "borta" då? ;)

librarybeth: jaaa, ett test :D

johanna: ha ha ha! :D