tisdag, oktober 16

Att resa en smula

Nu ska vi inte överdriva, och jag har redan börjat forma en packlista inför weekendresa i november. Jag tänker att när det gäller så få dagar (två övernattningar) måste det kompenseras med en j***a massa outfits. Jag behöver i det närmaste dryssla med plagg. Och vem vet, jag kanske behöver ett par nya skor speciellt för tillfället?

Nåväl. Manchester en helg. Vad bör vi inte missa? Tips tack!

OBS. Ingen behöver tipsa om fotboll, det kommer vi icke att ägna oss åt. Eller... är det hockey dom spelar? Whatever.

Manchester i Manchester...

3 kommentarer:

minahistorier sa...

åh, manchester! det finns en jättebra bio som heter Cornerhouse som ni inte får missa. Sen kvarteren bakom Piccadilly - Northern Quarter har massa trevliga småbutiker, fik och liknande. det var mina tips det. glöm inte paraply.

Frida sa...

Åh, jag var i Manchester en gång när jag var 19. Dock: vi bodde på sunkigt vandrarhem, hängde på konstig pub, åkte med ett mysko gäng killar/män till en pub ute i obygden, åkte tillbaks till stan igen, drack för mycket K-cider (mycket starkt, wach out!), hamnade hemma hos en av killarna, blev för fulla, fick sjuts tillbaka till det sunkiga vandrarhemmet. Jag hoppas du får en trevligare resa...

Kicki sa...

Northern Quater. Och så finns den en jättehäftig bar/en ombyggd offentlig toalett - en sån där man går ner för en trappa - ser ut som att man ska gå ner i t-banan. En pytteliten häftig bar med jukebox. Men jag vet inte vad den heter bara att den låg centralt :).