tisdag, oktober 16

Helst inte om jag slipper

Jag gick på ett Flexpass på lunchen. Innan passet började tyckte jag det var märkligt att så många gick omkring barfota på Friskis. En där... en till... men hallå, har ingen skor här?!

Nix. För på Flex har man tydligen avvecklat skor. För att det är lättare med rörelserna då. Jag behöll ändå mina gympadojor på. Dels är jag ganska kallfotad och kände på mig att jag skulle frysa, men ännu mer dels kände jag inte alls för att trampa runt barfota av hygienskäl. Iuuu liksom. Eller är jag kinkig nu?

Bara fötter vart jag såg.
Övrig information:
Innan passet: 173 cm lång
Efter passet: 180 cm lång
Vikt: oförändrad

13 kommentarer:

Librarybeth sa...

Nä, jag skulle nog åtminstone ha en liten socka på....

Anonym sa...

Efter att ha testat med skor ett par gånger så kör jag också barfota nu! Det känns så bökigt liksom med skor i vissa övningar, som att de är i vägen. Endast socka blir halkigt... :)
Men visst är det passet så jädra bra!?

// Jenny

Viveca sa...

Nej du är icke kinkig. Av samma anledning har jag svårt för offentliga duschgolv. Tönten Viveca har isåfall flipflops på fötterna...

B-M sa...

Ja tycker du är kinkig ;), det är jättebra att röra alla små muskler inne i foten. Detta gör man inte alltid med stadiga skor på.

Hon som gick sa...

Jag har sett att vissa har såna där barfotaskor på sig på Flexpass. Själv kör jag barfota. Skor skulle bara vara i vägen.

Mrs J sa...

Egentligen är jag i grunden rätt kinkig, men afro och pilates gör sig helt enkelt bäst utan skor!

Anna sa...

på KettleBells ska man ju också helst vara barfota just för att jobba mer med de små musklerna i foten - men jag gillar inte heller det - s jag kör med nike free 3.0 i stället - vill man ha ändå mer barfotakänsla utan att faktiskt vara det så kanske five fingers el liknande är alternativ. Eller Merrells är jag också sugen på.

Hygienen är inte mitt problem utan mer att det känns oskyddat - särskilt med kettelbell.

Pelle sa...

Det där med att bli 7 cm längre under passet hade ju suttit fint för då kunde man bli över 1.90 igen (man har ju krympt på "gamla dar" :-)

http://pellehusvall.blogg.se/2012/march/snart-ar-jag-normallang

Pelle sa...

Sorry, fel länk (får skylla på seg uppkoppling:-)
http://pellehusvall.blogg.se/2012/march/snart-ar-jag-normallang.html

Linda K sa...

alla: smaken är som baken helt enkelt. jag vågar mig nog inte ur mina dojor...

pelle: javisst, ta i ordentligt så kommer du säkert upp i en decimeter ;D

Evelinas blogg sa...

Inte kinkig, uäää för alla svettiga fötter! Hade också haft skorna på mig.

Minna sa...

Fegis.

Linda K sa...

evelina: mmm...

minna: HA HA HA! mothafocka!