fredag, december 31

I´ve got no party go to

Tidigare tyckte jag det kändes småtrist att bara vara hemma på nyårsafton. Inget partaj, ingen festblåsa. Bara lilla familjen hemma (stora barnen har parties to go to, tro inget annat) i lugnan ro.

Och nu, på eftermiddagen tycker jag det känns oerhört skönt. Ingen tid att passa. Inga dötrötta barn att få hem i taxi mitt i natten. Vi ska äta god trerättersmiddag bara vi fyra. Jag ska måla naglarna. Sonen och maken har köpt raketer. En god film kanske. Puss och kram vid tolvslaget. Skumpa hela kvällen skulle jag tro ( i måttliga mängder såklart).

I butiken där jag investerade idag frågade den jättetrevlga unga tjejen om det var kvällens plagg. Njae, jag ska bara vara hemma, sa jag. Det ska jag också, sa hon, men man kan ju vara fin ändå. Så sant!

Så, klädbyte vid sexsnåret kanske?

9 kommentarer:

Minna sa...

Låter supermysigt! Och jag är lika nöjd med att vi ska ut på en liten fest! Känns bra det med!
Kram och vi kanske ses på tisdag?

Linda K sa...

minna: please let´s! :)

Karin LG sa...

Jamen visst klär vi upp oss härhemma. Även om det blir förra årets nyårsblåsa.
Gott nytt 2011!

Att ha det gott sa...

Här blir det också lugnt
Maken och jag och lite gott att äta
Dotter firar på annat håll

Sara sa...

Gott nytt år! Från en annan som också bara ska vara hemma med sambon och lilla bebisen.

Sara sa...

Råkade kopiera in någon annans bloggadress till min kommentar upptäckte jag. Inte meningen...

babarb sa...

Hemma med familjen här med, mysigt! Uppklädd lagandes fläskfilé :)

Gott nytt år från Monica

Anna sa...

jag vet vad du köpt!!! :)

Linda K sa...

alla: och mysigt var det!

anna: ;D