måndag, december 27

Äntligen en lista

Ah! En lista! Hittad hos Sara, tackar :)
  1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Jag blev chef! Trodde jag aldrig.
  2. Höll du några av dina nyårslöften? Jag kan inte minnas att jag lovade något...
  3. Fick någon du känner barn? Ja, en kollega fick en liten Sara.
  4. Dog någon som stod dig nära? En kollega. Stod mig inte jättenära, men vi pratade en hel del och jobbade tillsammans ibland.
  5. Vilka länder besökte du?Tyskland och Spanien.
  6.  Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011? Mer tid?
  7. Vilket datum kommer du alltid att minnas? Jag är dålig på datum...
  8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?  Jag har fått med mig ett och annat från min coachning som gör både privatliv och arbetsliv lättare.
  9. Vilket var ditt största misstag? Alla gånger jag varit en mindre bra mamma. 
  10. Vilket var ditt bästa inköp? Kan ha varit min Neverfull.
  11. Vad spenderade du mest pengar på? Sånt man har på sig.
  12. Vad gjorde dig riktigt glad? Att sonen på en gång trivdes så bra på skolan.
  13. Har du varit sjuk eller skadat dig? Himla snorig de senaste veckorna men i övrigt hunkydory!
  14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? Diverse Robyn, Här kommer Pippi Långstrump och Tu Vuo' Fa L'Americano.
  15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? Tackar som frågar, det är nog jämna plågor år från år ;)
  16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på? Barn, man, hus, trädgård...
  17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på? Sånt jag ältat och oroat mig för.
  18. Hur var din julafton? Som julaftnar ska vara.
  19. Blev du kär? På nytt? Ja.Ganska ofta faktiskt.
  20. Vilket program har varit det bästa på tv? Svårt, jag är ingen brutal tv-tittare. Vi kan säga blodiga serier som Dexter och True Blood.
  21. Hatar du någon som du inte hatade förut? Jag hatar ingen person.
  22. Vilken var den bästa boken du läst under året? Åh vad  svårt! Jag väljer Boktjuven.
  23. Vilken var din största musikaliska upptäckt? Jag har nog inte upptäckt så mycket nytt utan snarare hållit fast vid gamla favoriter.
  24. Önskade du dig något som du fick? Finaste kameran.
  25. Önskade du dig något som du inte fick? Mer sommarvärme?
  26. Vilken var årets bästa film? En sån där svår igen... Avatar? A single man? Inception?
  27. Vad gjorde du på din födelsedag?Jag vet vad jag ska svara på den frågan nästa år.
  28. Vilka var de bästa människorna som du träffade? Mina nära och kära
  29. Hur skulle du beskriva din klädstil? Min egen.
  30. Vad fick dig att må bra? Jag själv och dom jag bryr mig om.
  31. Vilken kändis var du mest sugen på? Eh... *fniss*... tja... you tell me ;)
  32. Vem saknade du? Min farfar.
  33. Vilken var din bästa månad? Juli. Semester och värme.
  34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Jag är nöjd med mig.  
  35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? Bli snäppet bättre?

13 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Härlig lista, lånar den.

Linda K sa...

vv: kör på!

Sofie sa...

Men tack för länken till Sara :-) Hamnade hos henne (säkert via dig) för längesen, men hittade inte tillbaka.. Förstå frustrationen! Nu känns det bra igen.

Linda K sa...

sofie: slutet gott allting gott :)

Garderobenmin sa...

En lång en också. Knycker omedelbums!

Anna sa...

en lista kan aldrig bli fel, det brukar vara det som får igång mig igen ;)

Linda K sa...

liten: go ahea :D

anna: jojo!

Sara sa...

Ja, äntligen en lista! :D

Minna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sandra sa...

Finfina listan. Kul läsning. Lånar den och hoppas att det är OK.
Och gott nytt år som man nu får säga i dagarna.

Linda K sa...

sara: :D

sandra: självklart! tack detsamma :)

Irma sa...

jag lånade listan :) gott nytt

Linda K sa...

irma: givet :)