måndag, augusti 13

Vilken natt

Än så länge rullar det på tämligen smärtfritt. Är det chocken? Är det bristen på sömn? I natt hände nämligen följande:
  • maken kunde inte sova och låg och vände på sig hela natten (on the bright side, han snarkade inte) vilket gjorde att jag inte heller sov så himla bra.
  • jag som hade sett The woman in black låg bara och tänkte på otäckheter.Och att börja jobba.
  • dottern kom ner och stökade runt i vår säng, skulle dricka vatten och ville efter en stund bli uppburen till sin egen säng igen.
  •  när jag bar upp dottern tyckte jag det luktade brandrök på övervåningen, och sen var det det enda jag kunde tänka på när jag låg i min egen säng igen. Det och The woman in black. Plus att börja jobba
  • jag var väldigt varm om fötterna hela tiden.
Som en liten bonus visade det sig i morse att dagis är stängt idag. 

7 kommentarer:

Solrosfrö sa...

Ingen vidare start på veckan... Nu kan det bara bli bättre!

mis(s)match sa...

Ungefär så har det varit här i natt. Jobbångest? Dagisångest? Skolångest?
Säkert är att vio kommer sova gott i natt allihopa!

Linda K sa...

fröet: vi hoppas på det! :)

mis(s)match: allmän ångest helt enkelt. det tror jag också!

Librarybeth sa...

Vilken horrornatt!!! Fin är du trots tuff start!!

Anonym sa...

Tack för skratten! Nu känns allt bättre!

hjarnfrys sa...

Skrattar högt åt likheterna med detta hushåll. Tur att man inte är ensam härute. <3

Linda K sa...

alla: :P