fredag, augusti 31

Get a grip woman

Jag bara smiter! Här sitter budgeten för nästa år och väntar på att bli avklarad, och jag smiter. Jag börjar så ordningsamt. Med papper utspridda över hela skrivbordet och datorskärmen i högst hugg. Så behöver jag kolla att en grej stämmer, börjar bläddra bland gamla papper. Plötsligt upptäcker jag att jag sitter och rensar i agendan istället. Hittar ett foto som jag stoppar in i en tavelram.

Hur går det till? Och framför allt, hur ska det gå med budgeten?

7 kommentarer:

Librarybeth sa...

Samma lika. Jag ska köpa in en herrans massa titlar och sorterar istället en massa papper. Herregu människa sätt igång någon gång säger mitt alter ego. Nu lyfter vi oss i håret och tar tag!

Anonym sa...

:) och sen måste du blogga lite om det, ha ha!

Jag är likadan. Jag sitter och pluggar men plötsligt sitter jag på din blogg istället.

Anna

mis(s)match sa...

Det är ju därför jag inte har ett administrativt jobb... Här finns ju ingen tid att öevrhuvudtaget börja göra nåt annat (alla ser!!)!

Hon som gick sa...

Jag är precis likadan, fast jag har lärt mig att jag behöver hålla på så. Min hjärna tänker på budgeten lite i bakgrunden. Sen när jag väl sätter mig i sista sekund går det väldigt enkelt.

Unknown sa...

librarybeth: kämpa!

anna: ;D

mis(s)match: man skulle operera lite istället :)

hon som gick: ja, budget och annat tråk kräfva sina pauser!

B-M sa...

Underestimera icke "last-minute-panic", man blir väldigt effektiv då :)

Unknown sa...

b-m: förvisso! men stressen, stressen :O