lördag, augusti 11

Vilken är DIN Dolmio-del?

Jag är som lite skrivslut så här den sista skälvande semesterhelgen. Det känns rätt ok att börja jobba igen. Även om jag inte känner mig sådär vansinnigt på just nu inför höstens utmaningar. För såna kommer det att finnas. En hel massa.

En sak jag påminner mig själv om då och då är att: det är bara ett jobb. Det är inte den viktigaste delen i mitt liv. Den viktigaste delen är den med familjen och dom jag har kära. Det är viktigt att jobbdelen känns givande, gärna rolig och inspirerande också. Men den får inte ta över och inkräkta på den viktigaste delen. Så strävar jag alltid efter att ha det, och så tänker jag har det i höst också. Basta.

8 kommentarer:

Spader Madame sa...

Bra tänkt! Så tänker jag också. Inte alltid som jag lyckas, men då är det fint med en familj som påminner!

Hon som gick sa...

Klokt tänkt. Speciellt när man är chef. Viktigt att ge det budskapet till sina medarbetare.

Blir nog en bra höst.

Librarybeth sa...

Köper hela argumentationen rakt av. Den linjen kör jag också.

Sara sa...

Så rätt - och jag tänker mycket på hur jag ska ordna den här säsongen. Sonen i elit-stockholmsserien, dottern i final-heat på gymnasiet och så jag själv på jobbet. En tom vecka innan jul. Höstlovet. May the force be with me.

mis(s)match sa...

Agree!

Unknown sa...

alla: då säger vi så!

Laila och Johan sa...

Mycket klokt. Ska försöka komma ihåg det när telefonen börjar ringa på kvällstid....

Fia sa...

Mina tankar har varit likadana under sommaren! Det där med prioriteringar.
Skrev nyss ett inlägg om det, vilket sambon tydligen blev lite deppig av :P
Men jag ser fram emot min semestervecka som kommer om drygt ett dygn! :)