måndag, augusti 20

Style by Linda K


Det kom ett mail:

Nu är det så att jag är i desperat behov av lite tipsiga, smarta snygga råd av Style by Linda. Anledningen är att jag och min sambo ska smyga iväg i all hemlighet och gifta oss och tanken är att skippa bröllopscirkusen men självklart vill jag ändå vara fin denna dag utan att för den sakens skull stå i klassisk bröllopsklänning. Men gärna kjol/klänning, dressat och snyggt...

Alla tips emottages tacksamt!

Hej blivande brud!
Iiii! Ursäkta, men jag gör ofta det ljudet när det handlar om bröllop.

Jag och min man smet också iväg, till Paris, och gifte oss. Fast vi var inte hemliga, folk visste om det (och ingen förföljde oss, är inte det märkligt?!) Då såg jag ut så här. Jag hade en tyllig men ändå inte jättedressad klänning och matchande kofta från Day på mig. Så söt så.

Nu har jag inga planer på att gifta om mig, men om jag rent hypotetiskt skulle göra det skulle jag vela vilt mellan två alternativ.

1. Dräkt! En snygg överdel och matchande kjol till. Himmel så fint. Klackar om det är den tiden, annars ett par najsa höga (nej inte över knät) svarta mockastövlar. Saken är biff.

Zara, by Malene Birger, Busnel, Zara igen.

2. Kostym! Ja men jag dör lite. En kvinnlig figursydd kavaj med matchande brallor. Gärna fina detaljer på. Pärlhalsband, klackar, kärlek, kyssar... En miljon poäng!

Filippa K och by Malene Birger.
Sen finns det ju hur många fina klänningar som helst att möta höst, vinter och bröllop i. Men som sagt, jag skulle köra på någon av ovanstående alternativ. Lycka till och lev lyckliga i alla era dagar!

Iiiiii....

4 kommentarer:

Silje sa...

Åh, så fint!

Jeg drømmer også i all hemmelighet om å stikke avgårde og gifte meg helt alene med kjæresten. Han vet det bare ikke ennå ;)

Unknown sa...

silje: du får väl upplysa honom :)

Malin sa...

Kostym/smoking är superstylish!

Unknown sa...

malin: eller hur!