fredag, augusti 24

Den här gamla trasan?

I morse när jag cyklade till jobbet berättade Hanna Hellquist i Morgonpasset att hon har haft samma klänning på sig hela veckan. Och tillade att det inte behöver betyda att man inte har stil.

Jag funderade på det där medans jag trampade. Och konstaterar:

  • att jag håller med om stilpåståendet. Visst kan man ha stil även om man varierar sig sparsamt. 
  • att jag själv inte skulle fixa samma plagg en arbetsvecka. Skulle dö tråkdöden.
  • att jag inte kan låta bli att undra hur Hanna luktar i slutet av veckan. Inte kamomill kanske?

11 kommentarer:

Ewa sa...

Hon kanske har tvättat klänningen? Och sig själv :-)

Jessica E sa...

Fast de säger ju att om man vädrar kläderna varje dag så kan man spara in några tvättar så hon kanske vädrar klänningen och duschar sig själv..:-)

Håler med om att det skulle kännas tråkigt och med två småbarn så skulle jag inte kunna hålla mina kläder så rena efter 2 dagar att det skulle löna sig att vädra dem utan de måste tvättas...

Unknown sa...

ewa: sig själv utgår jag ifrån. javisst kanske klänningen också. jag fick dock intrycket av att hon haft samma för att hon inte orkat annat, snarare än att hon skulle älska den klänningen så mycket att hon inte ville ha något annat på sig ;)

B-M sa...

Jag har oftast samma kläder (överdelar) två dagar i rad, mest för att jag tycker det är slöseri att tvätta dem efter redan en dag, men ändå är de inte känns helt rena så jag vill inte lägga tillbaks dom i skåpet heller....hur gör ni som byter varje dag? Tvättar ni efter en dags användning?

mvh B-M

Anonym sa...

Intressant fråga B-M, själv har jag alltid en hög kläder på stolen som inte är smutsiga men använda någon dag. En slags mellanlandningsstation som inte är så kul!

Anonym sa...

Hm. Jag kan lätt använda en klänning fem gånger utan att tvätta! Inte en sommarklänning som används i gassande sol, men en "vanlig" höst/vårklänning kan nog få hänga med ett tag.

Tycker att det har gått lite överstyr med att allt ska vara så fräscht, det är äckligt att inte duscha varje dag etc. Jag jobbar på kontor och cyklar iofs till jobbet (läs rullar nerför en backe, hela turen tar max 5 minuter) så jag känner inget större behov att duscha varje dag. Man får tvätta utvalda delar istället :-)

Jobbar man på de tiderna som morgonpratarna gör har jag förståelse för att man inte pallar lete upp genomtänkta outfits varje dag. Eller vecka.

// Christine

pralinen sa...

en mellanlandningsstation i hängande i garderob - funkar fint. Vill varken tvätta sönder kläder eller ha samma flera dagar i rad...

Linda K sa...

alla: ja smaken är som baken! jag använder många plagg mer än en gång innan tvätt, om dom inte fått fläckar eller känns otäcka. personligen tycker jag det är tråkigt att ha samma plagg flera dagar i rad. och obehagligt att inte ta en daglig dusch. that´s me :)

Anonym sa...

Tänk vad skönt (och i och för sig ibland rätt tråkigt) att slippa fundera, landstingets "pyjamas" varje dag, ibland blått med muddar, ibland vitt utan muddar... :)
/Johanna K

Linda K sa...

johanna k: men du har muddarna! :D

Evalinn sa...

Hahaha, jag instämmer med alla tre av dina påståenden! :-)