fredag, maj 11

Hissgrej

Om färden i hissen kan sägas att mitt i mitt fipplande med mobilkameran plingade det till och in kom en person. I min iver att gömma undan kameran, chock över plinget samt en känsla av att det var dags att lämna hissen försökte jag under en eller två sekunder lämna densamma. Tills jag insåg att det var fel våningsplan och att jag behövde stanna kvar.

- Oj nej här ska jag ju inte av, det blev fel. 

Personen (jag kan inte minnas om det var en man eller en kvinna, så förvirrat var mitt tillstånd) svarade tveksamt:

- ... ja så kan det ju vara ibland. 

Jag stirrade envist ner i min mobil till dess att personen klivit av. Då tog jag en bild till. Den blev ännu värre än den första.

"Så kan det ju vara ibland"?

2 kommentarer:

mis(s)match sa...

Jag får samma känsla varje dag när jag försöker ta en Dagens utan att någon kollega ser och när då en kollega plötsligt ramlar in i rummet på väg till toaletten (som jag brukar stå framför)...

Linda K sa...

mis(s)match: a woman´s gotta do what a woman´s gotta do liksom :D