onsdag, november 9

Nostalgitrippen

Men minns ni!? Ni som är lika gamla som jag borde verkligen minnas. The Bridge-väskorna! Dessa små bruna som florerade på 80-talet och kanske en bit in på 90-talet också. Som var det finaste jag kunde tänka mig. Som jag åkte in till Stockholm för att köpa. I samma veva som jag skulle träffa en kille där. Nu minns jag inte alls vad väskan kostade, men då var det en förmögenhet. Sen kom det kopior som hette The-nånting-annat. Inte lika fina såklart.

Den där killen var inte mycket att hänga i julgranen, men väskan! Den har hängt med på otaliga discon, studentfester, nationer (I was born in Uppsala) och allt som tänkas kan. Den har blivit duktigt sliten men är fortfarande lite magisk för mig.

Så såg jag också i nåt magasin att det är hippt med små bruna väskor nu. Och hipp vill man ju va!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Är inte det där en Taxiplånka? ;)

Malin sa...

Javisst minns jag dem. och plånböckerna. Undrar var jag har min...

Sara sa...

oh - jag hade en sån plånka och en fantastiskt liten oval väska. Den sålde jag sen. Dumt...

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Jag minns! Absolut! Jag har en väska uppe i garderoben som får lagra sig lite till tror jag. Inte så liten som din utan mer tantväskestuk. Jättetung var den att släpa på, men det var det som gällde då ja :)

Librarybeth sa...

Men Guuu' jag minns ingenting! Har ingen relation till detta! Vad är orsaken till det? Man kan tänka sig följande alternativ; jag gick omkring i min egna lilla värld (stämmer iofs), är för gammal för att minnas eller var för gammal redan då? Eller en combo av allt. Hu!

Malin sa...

Eller var lite mer egensinnig och föll inte för The Bridge-trenden.

Linda K sa...

janne: en lyxig sådan ;)

malin: i ditt arkiv kanske? :)

hedgehog: jag glömde bort min många år, nu tycker jag att den är riktigt trevlig igen.

weronica: ville man va fin fick man lida pin :)

librarybeth: du kanske körde fulvarianten? ;D

Anonym sa...

Måste leta fram min, den levde ett väldigt skyddat liv men jag minns att precis runt stängningsmagneten blev det (alldeles för lätt) nagelrispor. Läderbalsam here I come.

//JenniP