söndag, juni 12

Chefen har läst + tävling

Blodläge av Johan Theorin

Jag kommer inte in i den där igelkottsboken, smiter emellan med andra hela tiden. Nyligen läste jag ut den här. Jag gillar hans Ö-landsläskiga böcker jättemycket. Den här är inget undantag. Spännande hela tiden. Behagligt obehaglig. Tragisk och fin på sina ställen. En klar fyra av fem möjliga får Blodläge av mig.

Eftersom fler borde få ta del av detta braiga och eftersom det är trångt i bokhyllorna hemma skickar jag den gärna vidare. Varför inte i form av ett litet lotteri? Skriv bara ditt namn i kommentarerna (motivering not neccesary) om du är intresserad så drar jag sonen (han tycker sånt är kul) en vinnare på onsdag kväll.

Tärningen är kastad! ...duh.

UPDATE: Tävlingen är avslutad!

32 kommentarer:

Helena Hansson sa...

Den utlottningen vill man ju vara med på! (Jag läste både Nattfåk och Skumtimmen förra sommaren - när jag var på Öland! Det blev nästan lite för spännande ...)

Emma sa...

Åh, en bra bok lagom till sommaren! Say no more, say no more.
/ Emma

Librarybeth sa...

Eftersom jag suger på att läsa deckare och verkligen borde förbättra mig på den fronten är jag mer än gärna med i lotteriet!

Anonym sa...

Jag är gärna med i utlottning av sommarläsning! /Christina

A sa...

Jag äääälskar böcker, särskilt på sommaren! /Anna

/K sa...

Jag är gärna med i utlottningen! Jag behöver upptäcka nya författare, ett gyllene tillfälle alltså!
/K

M sa...

Theorin gillar jag! Så jag kan tänka mig att adoptera boken. :-) /Marie

Anna sa...

Jag vill vara med i lotteriet! :)

B-M sa...

Gillar även hon Johan Theorin :)

daisy sa...

Sommartid läser jag bok som ett tok.

Sara sa...

Ah, svensk deckare! *hâller en tumme*

Sara sa...

Ah, svensk deckare! *hâller en tumme*

pralinen sa...

en boklukare som dessutom gillar dessa ölandshistorier vill givetvis vara med

Ulrika B sa...

Åh, jag vill vara med!

Klanis sa...

Jag har läst Blodläge så den vill jag inte ha utan jag vill säga: ge Igelkotten en chans!
Det tog lite tid att komma in i den men när man väl kommer över "puckeln" så var det en fantastisk och gripande bok, en av de bästa jag läst.

Malin S sa...

Hej! Jag vill gärna vara med i tävlingen!

Anonym sa...

Jag är gärna med och tävlar! Sandra L

Evelinas blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evelinas blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Evelinas blogg sa...

Jag vill gärna vinna boken!

PiaL sa...

Och jag vill också vara med!

Laila och Johan sa...

Hurra för utlottning! Självklart vill jag vara med!

Mocklis Sara + Åse sa...

Har presis läst hans andra böcker och vill ha mera! Välskrivna deckare är mums!

Fröken Finemang sa...

*mitt namn* :D

Akan-Kakan sa...

Å, jag vill också vara med! Om Linda K säger att den är bra måste det ju vara så.

Linda L sa...

Åmajgadd. let it be me!

jonna sa...

Åh, jag vill vara med!

Sara sa...

Klart jag vill vinna!

Anna Hagelin sa...

Jag vill också läsa!

Elin Gustafsson sa...

Åh så länge som jag tänkt att jag ska komma iväg och låna/köpa böcker att läsa i sommar. Men med en 6 veckors bebis hemma och nyss inflyttade i nytt hus har jag inte riktigt fått ihop livspusslet än. Vilken lyx det skulle vara att få en bok på posten!

Anonym sa...

Mycket svart att fa tag pa bra svenska bocker nar man bor i england. skulle vara jatte bra om boken lag och vantande pa mig pa landet nar jag kommer hem om 6 veckor (har slutar barnen i skolan den 25 July)Vickan.

Sara N sa...

Iiih. Håller tummarna då. Älskar Johan Theorin ju.