fredag, juni 24

Fattar ni scones?

Det gör nämligen inte jag. Detta kompakta torra bröd. Som jag verkligen försökt gilla utan framgång. Som det ständigt bakades på hemkunskapen. Kompakta torra bröd. Som jag beställt minste tre gånger på Wayne´s Coffee och varje gång blivit besviken eftersom det bara var ett kompakt torrt bröd. Som jag inte ens tänker bemöda mig med längre (eftersom det bara är ett kompakt torrt bröd).

Vi får ha överseende med att det är Leighton Meester (nån Gossip girl) som gör uttalandet på bilden. Hon verkar väl inte vara den skarpaste kniven i lådan om man säger så. Så hon får väl frossa i sitt kompakta torra bröd hur mycket hon vill.

11 kommentarer:

Lotta sa...

Äter man det så fort det svalnat så är det ok. Annars är det inget å hurra för...

Silje sa...

De fleste er veldig tørre ja, og de bør være ferske og varme. Sånn er det når de er laget på kun bakepulver og ikke gjær.

Jeg kjør oppskriften til Maria på Husligheter, blir veldig bra og de spises opp med en gang! Tips ;)

Ulrika B sa...

De ska ätas inom en kvart från att de tas ur ugnen, då är det jättegott tycker jag... men annars får det va!

camilla sa...

Fast de här blir banne mig inte torra: http://annajosefin.bloggagratis.se/2011/01/19/4406191-hallonscones/
(ifall du får för dig att...be någon göra dem åt dig ;) )

Linda K sa...

alla: aha. men jag tror inte jag är så förtjust i själva sconessmaken heller, så jag låter nog bli :)

Vesnas vardag sa...

Trycker på "ogilla" här.
Säger som du.
Torrt, torrt och torrt.

Eva sa...

Fast om hon å tdem med clotted cream och sylt, så rör det sig nog snarare om engelska scones, och det är nåt helt annat - inte minst storleksmässigt...
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=22634

Linda K sa...

vv: word!

eva: jaså jaha.

Librarybeth sa...

Nej nej, stopp! scones kan vara himmelriket... men än har jag inte hittat det bästa receptet. Scones på ett riktigt fint afternoontea-plejs i London är sååå finemang!!!

Linda K sa...

librarybeth: jag får väl åka dit och testa då...

PiaL sa...

Nej, de torra ursäkterna för scones som man kan köpa på waynes, espresso house och alla andra ställen, de går bort. Man ska göra själv, och äta varma till lördagsfrukosten. De som eventuellt blir över rostar man till söndagsfrukosten. Inte alls torra, då använder du fel recept! (Och jag gör mina stora och platta istället för muffinsformade, för DE blir torra!)