tisdag, juni 14

Style by Linda K

... till Style by Linda :)


Jag har ett stort beslut framför mig, det i att välja en finväska. Jag velar mellan en Mulberry Daria Satchel, en vintage Mulberry i congoskinn, LV Neverfull samt LV Noe.
Kan du hjälpa mig att resonera med mig själv? Har inte mycket märkeskläder i övrigt men gillar väskorna (alla!) skarpt och tycker det är supersnygga att bryta av en i övrigt enkel klädsel.


Vilken väska kan du se mig med?
//Anna
 Hej Anna!

Helt rätt tänk. Ska man satsa på nåt ska det vara en schysst väska. Finfina väskor du tänker runt hela bunten. Och ganska olika. Nu vet jag ju inte hur vintageväskan ser ut. Jag har själv testat Noe (en begagnad) och har en Neverfull. Och så ä.l.s.k.a.r. jag Mulberry i alla dess former. Frågan du ska ställa dig är nog först och främst: Vad ska jag använda väskan till? Ska det vara en finväska? En alltiallo-vardagsväska? Är du en sån som jag som har halva bohaget i väskan och därmed behöver massor av plats? Eller nöjer du dig med ett begränsat antal pinaler?

Noe är rymlig och jättefin. Inga innerfack, man får ha en neccessär eller dylikt för småsaker. Skön att ha på axeln och fin att ha både ihopknuten och öppen. Neverfull är en av mina absoluta favoriter. Jag har den största modellen (den finns ju i två mindre också). Den är helt fab, och väldigt lätt. Finns innerfack med dragkedja. Mulberryväskor tenderar att vara tyngre, men ack så fina. Daria är ju mindre än LV-väskorna, så återigen: vilken storlek behöver du? Och så är jag ju nyfiken på vilken vintageväskan är.

Viktigt: gå in i butikerna och prova! Testbär och spegla dig. Rådfråga personalen. Både på LV och Mulberry brukar dom vara jättetrevliga och serviceminded. 

Rent spontant säger jag att du skulle vara kalasfin med Daria :)

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det absolut viktigaste är att det finns ett fack där du kan lägga nycklarna. Har du detta fack så vet du ALLTID var nycklarna är och behöver inte stanna upp och rota i väskan i fem minuter medan familjen väntar utanför dörren med ICA-kassar, barnen är kissnödig och glassen smälter.

Linda K sa...

janne: en värdslig sak.

Anna sa...

Linda din pingla, tack så hemskt mycket!
inte mycket annat att göra än att prova en gång tll - återkommer med beslutet!

Peace in mind sa...

Åh Noè. Älskling.

Linda K sa...

anna: väntar med spänning!

pim: mmm den är fin den.

Anonym sa...

Om jag, oombedd, ska lägga mig i tycker jag inte Daria. Jag tror att det är en väska som relativt snabbt kommer att kännas daterad på grund av den ganska stora loggan. Men det är min åsikt och det är inte jag som står inför valet.

Linda K sa...

anonym: smaken som baken :)

skåneanna: den mörka är daria, den påsiga med rosett är noe och den i mitten är neverfull :)

Anonym sa...

Har själv en daria och jag blir lycklig varje gång jag ser den! Passar till allt!

Linda K sa...

anonym: kan tänka mig! :)