fredag, september 11

Stövlarna, åh stövlarna

Jag har tänkt under ett par veckors tid att jag ska gå upp på vinden och kolla in mina stövlar. Två, kanske tre veckor har jag tänkt det. Det är inget större företag att nå vinden. Man öppnar en dörr och tar 12-13 trappsteg upp. Sen är man där. På vinden. Bland stövlar.

Fråga: varför kommer jag inte upp på vinden? Vilka makter är det som håller mig tillbaka?

Tänkbara svar:
  • Belsebubb och Belsebubba (även sonen och dottern kallade).
  • Trötthet, ni vet den där allmänna som alltid tilltar kvällstid när barnen har somnat och man borde passa på.
  • Glömska. Jag kommer alltid på det när jag har nåt annat för mig eller när jag bär på något/någon.
  • Bristen på choklad...

10 kommentarer:

Malin sa...

Du kanske helst av allt, innerst inne, vill köpa nya?

Linda K sa...

malin: hjälp!

Att ha det gott sa...

Jag tror att det är brist på chokladen
Var jag snäll nu??

asmala sa...

Självklart bristen på choklad!!!

Garderobenmin sa...

Lustigt, jag har fått choklad och har även plockat fram stövlarna nu ikväll ;-) Sanning.

Linda K sa...

att ha det gott: ;)

asmala: givet!

liten: apapapap, du har ju bara EN belsebubba hemma ;)

Sara sa...

jag tror som Malin...

Linda K sa...

båda: det KAN var svinis också. vi har ju det i familjen nu ;)

Anna sa...

En fråga appropå stövlar... Visst har väl du ett par Hunter gummistövlar? Hur skulle du bedöma storleken på dem, jag köper ibland 36 o ibland 37, så jag undrar om de är stora i storleken. Funderar på att beställa ett par på webben, eller har någon kanske tips på butik i Stockholm som har dem kvar i svart?
Tack, Anna

Linda K sa...

anna: ja jag har ett par. skulle säga att dom är normala i storlek. just gummistövlar tycker jag kan vara bra att ha lite rymligare så att man får i sockor. har dålig koll på var dom finns dock. lycka till :)