torsdag, september 24

Körd

Det är den 24:e. Man skulle kunna säga att det har gått en månad. Och vad har hänt? Jo. Jag har tappat gnistan. Jag äger inte längre förmågan. Att shoppa.

Tro inte att jag inte har försökt. Jag. Har. Försökt. Men jag är körd. Jag tittar på ett plagg, säg en rutig blus, och tänker mmm fin. Sen tänker jag men jag har ju en rutig blus hemma. Jag hittar en fin grå kjol, men kastar den ifrån mig när jag inser att det redan finns en dylik i min ägo.

Det är ju liksom kört.

6 kommentarer:

A.K sa...

Men hallå... precis sådär är det för mig oxå. Enda skillnaden är att jag inte har några plagg hemma som jag kan säga så om... Jag har tappat shoppingförmågan TROTS att jag inte har några plagg hemma i garderoben... Hur surt e inte det?!

Linda K sa...

ak: dubbelt surt!

Den tjocke konsulten sa...

Tråla Mouche, Gbg-NK m.m. förvånansvärt ofta finns populära plagg som är slutsålda i Sthlm kvar här.

Linda K sa...

dtk: jag har sprungit klart för den här gången.

Linda K sa...

skåneanna: jag vägrar!

Linda K sa...

skåneanna: jag vägrar!