lördag, mars 14

Spegel spegel...

Jag är kär i den här. Pigtittare från Brio. My first reflexion. Tycker dottern skulle ha den i ettårspresent. Inte för att hon kan använda den än. Inte för att hon fattar vad det är. Inte för att hon alls skulle få röra den än. Men för att den är så fin.

Maken skakar på huvudet.

- Det kan väl vänta några år, tills hon har glädje av den?
- Men den är ju så fin. Hon har ju inte glädje av den förrän om typ 2-3 år.
- Då väntar vi 2-3 år.
- Men den är ju så fin. Tänk om den inte finns då?
- Klart den gör.
- Men den är ju så fin...
- Du kanske ska köpa den till dig själv?
- Mmm, kanske. Den är ju så fin...

16 kommentarer:

Anonym sa...

äh, klart hon ska ha den! Min son fick en bilbana när han fyllde ett ;)
Himla söt - en sån skulle jag vilja ha tror jag...

Linda sa...

köp second hand och måla! på mitt favvoställer kosta pigtittarna typ 40 kronor...

Linda K sa...

hedgehog: mmm det vore inte dumt :)

linda: ja det funkar ju också. men det är just den här jag fattat tycke för :)

a n k i e f o n t ä n sa...

Den är oemotståndlig. Passa på nu när hon är så liten. Sen blir det liksom en bomb i barnrummet och de mest ljuvliga saker försvinner.

Linda K sa...

ankiefontän: jag blir mer och mer sugen... :)

Anonym sa...

Men om hon inte kan ha den förrän om 2-3 år så är det ju en investering för framtiden! :)

Anonym sa...

Köp nu! Det går riktigt knackigt för Brio, som nu tar in mer pengar för att överleva...

Själv hämtade vi ut vår vagn i förtid för säkerhets skull.

/Christina med din pälsväst :-)

Linda K sa...

jessica: så sant så sant!

anna sa...

håller med dig

malla sa...

Klart hon ska ha den, vem det om Brio har kvar den om några år... liksom! :)

Funderar på bilbanan i den första kommentaren, gissar att det var pappan som ville köpa den! Har flera sådana fall i min bekantskapskrets ... det är de "vuxna" pojkarna som leker med den för de som får den är för små...! ;D

Linda K sa...

fru a: tack :)

malla: ja tänk om den är borta när jag kommer knallande till brio om två år :O

Johanna sa...

Jamen vadå, klart man får köpa grejer att ha på tillväxt! Vi har en prickig dockservis i porslin som min treåring fick i dop-present...den har inte kommit fram än. Kanske när hon är sådär...14? :D

Anonym sa...

Men varför köper du den inte till storebror istället? Han är ju några år äldre så han kan ju få den med en gång! Så kan hon ärva den sen, som småsyskon alltid gör...

Linda K sa...

johanna: du är så klok! klart ungen ska ha en pigtittare :D

dixie: jag tror storebror skulle börja gråta om han fick en sån i födelsedagspresent :)

Johanna sa...

Haha! Jag tror storebrodern och min M är ungefär lika gamla (och lika Bilar-tokiga), och M skulle definitivt börja gråta. Eller åtminstone se det som en SKYMF.

Linda K sa...

johanna: :D