onsdag, mars 11

Skitsnack

Vi har såna där bärbara telefoner på jobbet. Dom hänger med lite varstans. Men jag måste fråga mig själv hur jag tänker när jag tar med mig luren in på muggen. Har jag tänkt svara om det ringer?

- Hallå det är Linda K.
- Hej det är herr forskare, jag skulle vilja beställa en rapport.
- Jaha ja vilken då?
- Yada yada yada.
- Öh vänta lite jag ska bara tork... så. Om du håller dig... eh jag menar om du väntar lite ska jag ta mig till min dator så ska vi se...

Från och med nu får den stanna på rummet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt det där har jag också gjort. Otroligt puckat.

Linda K sa...

jenny: man kan få telefonledigt ett par minuter för näspudring, eller hur? ;)

Anonym sa...

Ännu värre var nog när jag skulle koppla in ett samtal till en kollega som svarar mig med "Men jag är ju på toa".

Eeh....varför svara..? Förlåt att jag störde liksom. :-)

// En annan Jenny

Linda K sa...

jenny: HA HA HA!

Anonym sa...

Vi har mobiltelefoner på jobbet ist för fasta och dessa sitter fastklisterad och gör att man ibland hmnar i märkliga situationer...

No-one sa...

Klokt beslut.

Jo sa...

Jag hade en kollega som levde 24-7 med sitt headset och pratade i telefonen JÄMT. Även på fikaraster och på toaletten. Undrar vad de som ringde tänkte, för det måste väl ändå höras när han spolar osv?? Jag lämnar telefonen på rummet, jag. Det tycker jag verkar vara bäst för kunden!

Linda K sa...

angelica: kan tänka mig det :D

pixalexia: ;)

jo: ja, bäst så :)

Anonym sa...

Ja, jag pratar bara med den närmaste familjen när jag sitter på toaletten. Där går min gräns! :)

Linda K sa...

anna: :D