måndag, mars 9

Hur vinna?

Jag tycker det är sådär med såna där tävlingar när man ska "beskriv med 25 ord värför just du ska vinna...". För vad vill dom ha? Snyft snyft det är så synd om mig? Hallabaloo hör här vad crazy jag är? Eller skiter dom i att läsa utan bara drar en ur mängden?

Jag har spexat, jag har rimmat på alla tänkbara sätt, jag har varit ärlig och oärlig, jag har tokat till det. Men jäklar om det blir nåt. Man kanske skulle hota istället? Ro hit med vinsten, jag vet var du bor...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, det där vet jag lite om då jag brukar läsa tävlingssvar. Synd om mig-motiveringar går enormt mycket bort. Fyndiga slogans, gärna med lite lagom varumärkesfrieri går hem..! Jorå, det läses, skrattas och förfasas.
Lycka till!

Dorisettan sa...

Brutal ärlighet kan funka.
Min svägerska vann ett katthus (nåt slags tygkrypin för katter) med följande motivering "Jag kommer att döda kattjäveln om den fortsätter ligga på mina kläder och håra ner dem".
Det är en sann och lite skrämmande historia.

Linda K sa...

hallin bloggar: men det är ju såna fyndiga jag skickar! damn... :P

dorisettan: men med en gnutta humor, åtminstone för dom som läste ;D