söndag, mars 8

Hur gör man?

Hörrni ni som jobbar och står i. Vad ska jag tänka på nu när jag äntrar arbetslivet efter ett års frånvaro? För att inte hamna i total chock och hysteri, menar jag? Bör jag öka min dagliga kaffedos? Ska jag bära PRAO-bricka första dagarna för att inte verka too much? Är det ok att lägga sig i bibliotekets soffa frampå eftermiddagen och hävda att Men så gör jag alltid hemma vid den här tiden! (lögn, men det vet ju inte dom) Jag kanske skulle ringa hem varannan timme första veckan för att verkligen framstå somen god mor?

Nåt annat, eller har jag täckt upp bra här?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det finns risk för att den dagliga kaffedosen ökar väsentligt... Just för att det är så underbart att få lov (kunna) dricka den i lugn och ro. Att kunna slutföra en vuxendiskussion utan att snyta näsor, bli avbruten av ett barn som vill säga något om vad kompisarna på dagisarna sagt, eller torka upp spilld mjölk.

Man är så underbart kreativ och får så sanslöst mycket uträttat första tiden man är tillbaka efter föräldrarledighet - just detta att inte behöva "multitaska" hela tiden, utan kunna fokusera på EN sak = lovely!

Ringa hem...? Åh nä, varför?

Nä, njut av att vara en fri kvinna igen. Ta med träningsgrejerna och kör ett pass innan du åker vidare hemåt för att sätta dig vid färdigdukat bord... Då kan du fråga hur dagen har varit.

Linda K sa...

pernillaheterjag: det låter ju strålande :D