tisdag, mars 3

Här sitter jag och syr i en knapp

Här sitter jag som en annan Ernst och byter knappar i en kofta. Bort med det plastigt tråkiga, ja bort. Jag tänker brunmelerat mot det kamelhårsfärgade, det blir en sån skön kontrast till det vita rummet. Istället för vanlig sytråd väljer jag en grov naturgarvad tråd, ja ett mycket litet rep skulle man kunna säga. Se så fint garnet tar emot knapparna. Å kära nån, det är som att dom vill varandra något här i tid och rum. Men då ska inte jag störa, jag går och bakar ett bröd av sporer och kardemumma!

5 kommentarer:

sagt o gjort sa...

ja se där, knappen talade till mig genom bilden. härliga fina bruna knappar, som ögonen på en spinnande knapp.. and so on.

Linda K sa...

picaflor: härlig känsla. helst barfota.

karro sa...

ernst får nog passa sig, snart blir det "sommar med linda k" istället!

Linda K sa...

karro: :D

Linda K sa...

skåneanna: :D