måndag, mars 2

Färgmixat

Jag fick låna amerikanska Elle av kära kusin och roade mig med den på vägen hem. Och blev helt tokig i vissa färgkombos i klädväg. Detta vill jag!



  1. Puderrosa eller ljusrosa och grått. Det jag såg var en grå cashmeretröja och ett par rosa trosor, vilket kanske inte lämpar sig på ljusa dagen, men vad sägs om en scarf eller ett par brallor i den grisiga färgen?

  2. Rött och ljusblått. I tidningen hade Kate Hudson ljusblå skjorta och knallröd kavaj. Skrik vad fräscht! Jag tänker jeansskjorta och röd kjol eller röda brallor.

  3. Kamelhårsfärgen och jeans. Det vet jag inte om jag såg nån speciell stans i magasinet, jag vet bara att det är så förtvivlat snyggt. En kamelhårsfärgad cardigan om jag får be!

6 kommentarer:

Glamourbibliotekaren sa...

ååå, pudderfarger og mykt grått.. så fint!!

C. Meow sa...

Och jag har en nyinköpt knallröd vårjacka. En jeansskjorta under den ....

Linda K sa...

glamourbibliotekaren: fint fint fint!

camilla: utomordentligt fint :D

Anonym sa...

rött och ljusblått, skitsnyggt ju! kanske ett par blå byxor och en röd tischa, eller tvärtom?

och så lite reklam: vi kör en tävling på vår blogg just nu och det enda man behöver göra är att lämna en kommentar. så det är ett litet tips till dig linda, och alla andra som läser. kolla här!

Alexandra sa...

Hm... snygga kombinationer... men om man som jag är lite, ehum, rödlätt så kan rosa eller röda nyanser vara lite problematiska. Kamel & denim däremot: yes! Har precis stickat ett par riktigt tunna kamelhårsvantar som ska bäras till den nyinköpt jeansjacka. Yey!

Linda K sa...

karin: kanonfint! ok jag tävlar :D

sexy lexy: ja man får anpassa sig till sånt som funkar :) låter tokfint!