söndag, mars 8

Bibliotekarien har inte sett

Jag ämnar idiotförklara. Igår såg vi en trailer innan Män som hatar. Filmen Marley och jag. Med Jennifer Aniston och han med näsan. Och vi konstaterar att skådespelarna i den filmen är så rika att det inte gör något om deras filmer blir totalfiaskon. Personen som skrev manus gjorde det antingen a) i sömnen, b) inte alls, utan lät sin fyraåriga dotter berätta en saga om en hund och snyggade sen till det lite genom att stopp in rika skådespelare (se a) eller c) det är bara jag som inte fattar att hundar som gör tokroliga saker är det nya svarta.

Marley och jag kan mycket möjligt vara en av de kassaste filmer som gjorts. Säger jag utan att ens ha sett den. Trailern sa liksom allt.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men boken är lite bra :)

Anonym sa...

Det är väl alltid så med böcker som filmatiseras - man blir galet besviken. Efter en omvävlande intensivläsning av Flyga Drake så tog jag mig an filmen... behöver jag säga att det var en besvikelse. Blir helt enkelt inte bra när någon annan ska tolka ens egna bild av något.

Katti sa...

Noomi är så cool.. .men igår fick jag höra ryktet att Ola Rapace slår henne.. googla ola noomi och misshandel... stackars stackars kvinna... varför stannar hon. Jag tycker Ola är så snygg och de coola tillsammans, men tydligen... inte så kul

Anonym sa...

Vad trist, för boken Marley och jag var en rätt fin berättelse om en familjs kärlek till en hopplös hund. Jag kan dock tänka mig att de dumma saker som hunden gör gärna görs som dråpliga slapstickskämt i en film. Det är väl också vad som passar bäst som trailers.

Linda K sa...

alla: jaså jag visste inte ens att den fanns som bok. filmen tycks mig makalöst fånig iallafall.

kattis: aj aj...

Annie - PD sa...

Jag tror det är en skön inte-behöva-tänka-till film. Men jag är å andra sidan lite svag för hundar/katter som får större "roller" i filmer, kan alltid fällas en tår eller två.
Och boken verkar som sagt bra :)

Linda K sa...

annie: hjälp jag tror bara jag skulle sitta och irritera mig... jag hoppar! :)

L8 sa...

Men läs den vid tillfälle Linda! Boken är skriven av en journalist, som berättar om familjens liv tillsammans med den här hunden som de har gett någon bokstavsdiagnos, för så knepig var den. Men också så älskad!

Och jag som har haft en sådan hund kände igen så mycket i boken...

Funderade också när jag såg trailern, om det verkligen kan bli en "rättvis" film, och inte bara något överdrivet. Hoppar den nog...

Men visst var Män som hatar kvinnor bra!!

Och nu har jag skrivet en kommentar:-)

Hälsar L8 (med handledsvärmarna)

Anonym sa...

Hej! Du har helt rätt, filmen är kass, jag har läst boken den är OK och sett filmen på förhansvisning. För att stå ut med filmen så måste man nog vara åtminstone hundmänniska (vilket jag är) och ändå tyckte jag inte den var bra, men jag stod ut... Skulle jag betalat för biobiljetten hade jag varit RIKTIGT besviken!

/Nina

Linda K sa...

l8: heeej! :D hm... jaha ja gfår väl göra det då. även om jag inte är galen i tokroliga djur... kram :)

nina: TACK! en människa som förstår mig, TACK :D

L8 sa...

Nä, hoppa den Linda! Jag tror inte du gillar den. Man ska nog vara hundmänniska, och är du inte det så fattar du nog inte det som jag tyckte var speciellt med den. Läs något annat istället. Finns ju så himla mycket bra. Men det vet väl du som är ett proffs:-)

Linda K sa...

l8: ;)