torsdag, februari 1

Vad var det JAS a?

Ibland kommer det piloter hit för att provflyga i simulatorerna. Dom kommer nästan alltid i trupp om 10-15 stycken. Möter dom i korridoren då och då. Fatta. Dom må vara runt tio till antalet men det känns som hundra uniformerade unga herrar som kommer tågande emot mig. Och då känner jag mig med ens som antingen Debra Winger i En officer och gentleman eller som Kate Beckinsale i Pearl Harbor. Kan inte låta bli att le.



Ett skryt: Jag har förresten diplom, jag har kört och landat galant med ett JAS-plan. I simulatorn. Försökte jaga ett fiendeplan också men det var skitsvårt. Min make bara dör när jag berättar, och undrar om FOI aldrig ska ordna en familjedag med provsprängningar och annat mumma.

9 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Hundra uniformerade unga herrar... Jag vill ha ditt jobb!! NU! ;)

Minna sa...

Jag har också gott om män i uniform på mitt jobb. Mmm, I like.

Anonym sa...

Åh det var imponerande! En händig kvinna kan köra o landa JAS-plan. Själv kan jag fick parkera bilen ibland (om inte det står en massa folk o stirrar vill säga)

Anonym sa...

Jag har faktiskt åkt med i stridsflyg en gång i min ungdom när jag och min dejt ( som var pilot så klart ) smög in på F21. Jag höll på att kräkas och gör det aldrig mer. Haha.

Linda K sa...

loppanlej: mmm det har sina fördelar ;)

minna: uniform är liksom grejen! :D

ann: visst blir det jobbigt när man är iakttagen :O

maria. åh du har dejtat en pilot, sexigt :D min kusin var tillsammans med en kille som flög helikopter, fick åka med nån gång. fast det låter ju sådär romantiskt...

Doris och Rita sa...

Avis på simulator-turen. Från att ogillat att flyga kan jag inte få nog längre. Vill du adoptera mig för en familjedag?

Linda K sa...

asha: blir det familjedag får du vara min...svägerska kanske?

Anonym sa...

JIPPIE -stridspiloter!!
jublar och slår volter.
Men vänta nu.....vad gör dom hos dig?
Skicka hem dom till mig ;)

Linda K sa...

mocca: ok! jag säger: flyg väster ut, till dom! :D