fredag, december 6

Jag har gift mig med en galning

Jag blir tvungen att omedelbart lämna skärbrädan med potatisklyftor för att skriva ner detta medan jag har det färskt i minne.

Maken gjorde nämligen nyss den mest absurda jämförelse. Vi pratade om skärbrädor och jag undrade om den där stora skärbrädan som ligger underst i lådan, gömd av plåtar och wokpanna, någonsin används eller om vi kan göra oss av med den.

- Ja den använder jag ibland.
- När då?
- När jag lagar till många och behöver fler skärytor.
- Och hur ofta behöver du så mycket yta?
- Man vet aldrig när man behöver en skärbräda extra. Vi kan jämföra det med antalet klänningar i en klädkammare. Man vet tydligen aldrig när den där tionde klänningen kan komma till användning. 

Det var här jag fick lov att göra avbrottet.

Vet han inte att jag har nog med klänningar att fylla en adventskalender!?

5 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

han är mao lyckligt ovetande. ;-)

Anonym sa...

Haha, maken blev inte svaret skyldig precis :D

Mvh B-M

babarb sa...

Ha ha, underbar jämförelse! Jag antar att skärbrädan bli kvar? :)

Anonym sa...

����
De där gubbarna alltså...
Hur goa som helst...
Men "kan vara bra att ha" gör mig allt mellan trött/resignerad till vansinnig/helt galen...
Tur han är mer bra än dålig... och dessutom min allra bästa vän ��
Linda, du får mig att dra på munnen varje dag - tummen upp på det!
//Camilla

Unknown sa...

vv: men han anar...

b-m: ;)

babarb: än så länge!

camilla: :D