söndag, december 29

Gyllene stunder med Ferrero Rocher

Nu tänker vi på gyllene stunder. Och vinner en ask goda praliner på köpet! Låt mig ta ett exempel vad som är gyllene stund för mig:

Middagen är avslutad. Barnen har lämnat bordet och lugnet lägger sig. Jag och maken sitter kvar, mätta och belåtna och med en slurk vin kvar i glasen. Orkar inte duka av än, utan sitter kvar med och pratar. Vi är så där behagligt mätta, alternativt proppmätta. Men, hur fullproppad man än är finns det alltid ett litet sug efter sött på maten. Till den där slurken vin. Fram med en Ferrero Rocher eller två. Gyllene stund!

Berätta i kommentarerna om hur du skapar en gyllene stund. Ensam i lugn och ro? Tillsammans med andra i full fart? Jag är idel öra!

I samarbete med Rerrero Rocher lottar jag ut 20 stycken askar med lyxiga chokladpraliner och på fredag kväll väljer jag vilka vinnarna är. Heja!




20 kommentarer:

Inga-Lill sa...

För mig är en gyllene stund när jag inte har något planerat. INGENTING. Nada. Förutom att mysa i soffan med min familj och datorn. Jag älskar att få hasa runt och inte göra något vettigt alls. Inte för att jag stressar ihjäl mig annars, det gör jag inte, men jag är duktig på att göra det i huvudet. Och just därför älskar jag lugnet på helgerna utan något planerat. Punkt. :) Tack för en fin blogg!

Anonym sa...

En gyllene stund när jag flyr lite från familjen och tar på mig joggingskorna och så en podd i öronen och några ostörda minuter för mig själv. Inget bråk, ingen som ropar på mamma, ingen som vill leka - underbart skönt för en trebarnsmor!!

Åsa

Anonym sa...

Då jag har 4 barn hemma och 23 stycken på jobbet så kan en gyllene stund vara när man får en stund över och lyckas sätta sig ner och läsa några rader ur en bok.
Annars är mina dagar fyllda med gyllene stunder, jag menar barn förgyller ju tillvaron =)
Maria O

jonna sa...

Åh, en gyllene stund är när jag får hoppa i badkaret ensam, spola i så hett vatten som det bara går och sedan plocka upp den där boken som jag aldrig hinner komma igenom. För bara en liten stund senare kommer pappan in med ettåringen som också vill mysa i badet och det är ju så svårt att säga nej till en liten nakenfis. Där innan, precis när jag plockat upp boken skulle det sitta bra med ett par bitar finchoklad!

Minna sa...

En gyllene stund på vår redaktion är när vi satt ettan med alla dess puffar, känner oss nöjda och laddar upp tidningen till tryckeriet. Och så börjar vi fundera på nästa nummer.
/Minna

B-M sa...

När man stiger upp före alla andra på morgonen och får läsa tidningen och dricka sitt morgonte i lugn och ro. Härligt!

hälsar B-M

Fliselin sa...

Nyduschad efter löprundan. En kopp kaffe med god choklad och bok. Tyst i huset och det är bara att njuta en stund!

Caroline sa...

En gyllene stund för mig är när jag slår på favoritpodden och tar en långpromenad. Det rensar huvudet och får mig att landa och sänka axlarna. Underbart!

hallinbloggar sa...

Min gyllene stund är en helgdagsmorgon när jag vaknar först och "huset" är tyst. Då ligger jag kvar i sängen och läser och läser tills resten av familjen börjar vakna. Ska det vara choklad inblandad ( : ) så måste det bli efter maten när man kan sjunka ner i soffan och unna sig en kopp te och en liten, liten chokladbit att njuta av!

Martina E sa...

Det är fredag kväll. Man kommer hem från jobbet och vet att helgen ligger oplanerad framför en. Den hängmörade ryggbiffen ligger i stekpannan, hasselbackspotatisen är i ugnen, rödvinsåsen puttrar i kastrullen, man smuttar på rödvin och spelar bra musik. Huset är städat av man och barn som har haft ledig eftermiddag. Det är en gyllene stund för mig!

Tina sa...

Eftersom jag försöker hålla igen lite, så är en gyllene stund är när vi efter maten på fredag eller lördagskvällen kryper upp i soffan med det sista glaset vin och en god choklad. Eftersom jag inte unnar mig det så ofta så vill jag att det ska vara en riktigt god choklad!

Sara sa...

En gyllene och världsbäst stund är sekunden då jag inser att båda ungarna bestämt sig för att vara hemma en fredagskväll. Ingen oro för att de är ute och springer- bara lugn och ro, tacos och ett glas vin i soffan. Somna tidigt om man vill, och sovmorgon dagen efter. Det är mina absoluta favoritstunder :)

Inte för att det händer varje vecka direkt, men ändå ;)

Anna H sa...

När barnen har somnat på lördagskvällen och jag vet att det är min tur att ha sovmorgon nästa dag...

Anonym sa...

Jag älskar choklad och jag älskar att ligga i min säng och dricka en god kaffe med chokladasken bredvid!
Ferraro Rocher är en ny upptäckt för mig - en väldigt god sådan!
Angelica

Annette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Annette sa...

Eftersom jag är ensam med två små är min gyllene stund när båda somnat - utan bråk och i tid (en utmaning många kvällar). Då sätter jag mig i soffan och drar en djup suck och njuter av lugnet

Librarybeth sa...

När jag kommer hem efter en löprunda och det är Mannen som lagar maten, jag får något gott att dricka till middagen och kidsen sitter kvar efter att de är mätta och konverserar. Det är fab!

Elin sa...

Just nu är en gyllene stund när jag sitter uppkrupen i soffan under en filt och tittar på Downton Abbey i skenet av julgranen. Har för tillfället helt snöat in på denna fantastiska serie.

Kattis sa...

Dagens, eller snarare veckans gyllene stund inträffade nyss, när jag kom hem efter en löparrunda och sonen var nyvaken och ville mysa. Trots blöta o svettiga kläder var det bara att sätta sig på vardagsrumsgolvet och läsa Pixi-böcker med honom uppkrupen i famnen. Kärlek.
Efter en veckas sjukdom här hemma har vi gått varandra lite på nerverna och de 6-7 km i regnet gjorde att jag kommer orka helgen när maken jobbar också....

PiaL sa...

En gyllene stund... Kommer hem efter träningen. Svettig. Trött. Mannen håller på med middagen. Jag in i duschen, och lagom till jag är klar så står maten på bordet. Ett glas rött till det och saken är biff.