måndag, december 23

Ammabattalosetall...

När jag var liten skapade jag mig allt som oftast egna texter till låtar, eftersom det inte alltid var så lätt att höra vad som sjöngs och det ibland sjöngs på engelska. Det där håller alltjämt i sig.

Nu för tiden verkar det vara kutym att sjunga Tomten jag vill ha en riktig jul i alla luciatåg. Förekommande i både sonens och dotterns. Jag har funderat (inte intensivt men dock) över det där med ... änglar spelar snurra... Vad är det för något änglarna spelar? Snurra? En sån där man ger fart och så snurrar den iväg över golvet? Ja det måste det vara. Men att man kallar det att spela snurra ändå? Det var nytt för mig. Nåväl, alla barnen verkar fatta. Jag håller god min.

I morse traskade dottern förbi nynnandes på ovan nämnda låt. Då kunde jag inte hålla mig utan frågade:

- Tilde, vad är det änglarna spelar?
Hon tittade oförstående på mig.
- Änglaspel, mamma. Änglaspelen snurrar. 
- Öh jaså... jaha. Änglaspelen ja. Med änglar. 

1 kommentar:

bettan sa...

Tur man har ungar som fattar. God Jul:)