fredag, december 13

En sån där som bara vill vara hemma

I morse frågade en kompis-dagis-mamma om inte vi skulle hänga med och åka skidor några dagar efter jul. Jag fick hjärtklappning och hörde mig själv tacka nej utan en sekunds betänketid.

Det som får mig att över huvud taget orka med det som är kvar av jobb det här året är tanken på att bara vara hemma och slappa i jul. Inte planera, bara göra det vi har ork och lust till. Just nu känns det som att det inte är så vidare värst mycket. Skidor är jättekul, men jag orkar helt enkelt inte.

Med förhoppning om att sluta blöda näsblod snart.

Jag blir ompysslad <3

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort att du lyssnar på kroppen och dig själv och tackar nej! Även saker man tycker är väldigt kul kan bli stressande.
Önskar dig en lugn och avkopplande helg! :)
// Jenny

Anonym sa...

Men duu,man(du) ska nog kolla upp det där med näsblodet..ska man väl inte ha sådär ofta..kanske ta ett blodprov,eller??
Ha en skön,lugn o fin helg!
Blekingetanten.

Unknown sa...

jenny: sant. tack! :)

blekingetanten: jag tror det är kombinationen förkylning/mycket snytande = känslig näsa och en smula stress. hoppas det ger sig. tack!

Hon som gick sa...

Klokt val tycker jag.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bra att du sa nej. Göra ingenting låter som en plan, tycker jag. En bra plan.

Jessica E sa...

Bra val! Jag måste också bli bättre på att säga nej!!!