onsdag, augusti 27

Klädtvång

Jag har (väl) sagt det förr och jag säger det igen. Dom där engelska donnorna som hottar upp folk klädmässigt. Jag tycker dom gör det rätt fult ibland. På ett fult sätt alltså. Liksom hetsar människor att bli klädfixerade snarare än klädintresserade.

Visst kan man klä sig fint och det är trevligt. Men om man inte är jätteintresserad av kläder ska man väl inte behöva bli det heller. Om man inte själv vill.

Nu kom jag av mig lite. Men nåt sånt ville jag få sagt.
UPDATE: Oj jag blir nedröstad. Hm, nåja...mutter men... äh skit samma då.

15 kommentarer:

Åsa sa...

och jag som tycker att dom är så sköna som inte försöker få folk att banta bort och bleka till och vad det nu kan vara.Få människor att känna sig bekväma med den form de har liksom.

Anonym sa...

Hej Linda,
Kan du inte visa oss lite bilder från din garderob? Det vore kul att se "före-bilder" nu och sedan "efter-bilder" när din nya är färdigbyggd!!! Please!!

Anonym sa...

Jag tycker dem är rätt sköna. Men den ena bruden (hon den magra) är för fixerad vid sig själv.
När de ska titta i spegeln på "offret" står hon och granskar sig själv med ett leende på läpparna.
Jag gillar den andra bättre.

Linda K sa...

stumpan: det har du förstås rätt i, men jag tycker ändå dom är lite besatta.

sophie: jag tror jag har visat min befintliga redan? men visst, jag kommer att tråka ut er med bilder :P

hallon: ha ha. mja inga favoriter hos mig.

Petra sa...

Jag såg ett hemskt program där de tvingade en massa kvinnor att klä sig i likadana beige kroppssttrumpor för att de (omgörarna) skulle kunna säga vilken kroppsform kvinnorna hade. Hon som blev en klocka (a bell)var inte glad kan jag säga!

Pia Wester sa...

Dom är ju BRA! Älskar att dom fokuserar på hur man klär sin kroppstyp och inte lägger fokus på designers och trender! Se bara vilken skillnad det blir när någon får på sig rätt bh-storlek osv. Lööööve it ;-)

Anonym sa...

Jag älskar det programmet

Linda K sa...

petra: nä det låter väl sådär...

ffp: ojdå jag börjar känna mig udda...

att ha det gott: smak som bak :D

Pia Wester sa...

Hur får man in röd text i "Update"? Bloggnybörjare som man är...

Linda K sa...

ffp: jag har ett litet verktygsfält när jag skriver där man kan välja fet text och olika färger :)

johanna sa...

jag är kluven. jag tycker det är bra att fokusera på fina kläder till sin kroppstyp och inte storlek/märken/trend. men dom kan vara lite för påhoppiga ibland.
avsnittet igår grabbade en av dom tag i en kvinnas tuttar och sa "Kolla här vad hon hade för justa rattar gömda i fleecetröjan!" o det på hennes arbetsplats med alla kollegor. lite jobbigt...

Anonym sa...

Men vadå klä sig efter kroppstyp? Så länge man är på rätt sida om sedlighetens gräns och trivs själv så. Vad betyder det, att klä sig efter kroppstyp? Jag gissar att det handlar om att lura ögat så att man hamnar så nära rådande ideal som möjligt.

Såg ett där de tvärförbjöd en kvinna att klä sig i favoritfärgen kornblått. Himla glad de gjorde den damen liksom, och för vems skull...

Linda K sa...

johanna: såg det jag också, lite too much...

ak: tanken är nog god men det blir som sagt väl hysteriskt ibland.

Anonym sa...

Vad är det för program?.. nu blir jag ju nyfiken :)

Linda K sa...

anonym: stilakuten heter det väl :)