tisdag, februari 3

Style by Linda K

Jag fick en fråga:

Tips på snygg klänning att ha på bröllopsfest? Börjar få panik,festen är nästa helg och hittar absolut inget som funkar på min kurviga figur. Besöker huvudstaden på torsdag , sista chansen att hitta något passande!

Ja vad sjutton! Personligen tycker jag för det mesta att det är finast med något enfärgat eller åtminstone inte storblommigt när man vill vara extra fin. Klänning är ju ett säkert kort, men tänk vad cool med en jumpsuit eller kostym! Och ha snygga smycken till. Väldigt sofistikerat sådär. Sen beror det ju på om det står något i bröllopsinbjudan om klädsel som du behöver anpassa dig till.

Jag skulle börja med att göra Åhlens city som ju har alla snygga svenska märken. Annars H&M Trend, COS och &Other Stories på Biblioteksgatan.

Passar på att slå ett slag för den här Filippa K-klänningen, som på galgen inte ser mycket ut för världen men som är jättefin på. Finns på rea i svart och blått.


Crepe blouse dress från Filippa K


Jag hoppas du hittar något riktigt fint och att bröllopet blir fab!

Inga kommentarer: