torsdag, februari 19

Kär medarbetare har många funktioner

På jobbet är jag tydligen modeguru, lite konstig, grönsaksfreak, och kanske ett djur? Ett axplock av kommentarer från kollegor den senaste tiden jag drar mig till minnes:

- Jaså såna där utsvängda jeans, såna hade jag också på 70-talet. 
- Du och dina morötter!
- Håller du på och bloggar fortfarande alltså?
- Är det en städtrasa du har på huvudet?
- Vad är det för färger som gäller i vår då?
- Nu sitter du så där konstigt igen.
- Du är alltid så fin.
- Hördu din lilla råtta, ska du fika?

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Tycker du är så otroligt bra, och skitsnygg i allt du bär. Ihärdig också, skottar dig fram trots märkliga kommentarer fr kolleger (och andra?). Den där sortens yttranden tycker jag man kan ta från familj och vänner, men när man inte riktigt fattar om det är sagt i positiv eller negativ anda blir det bara svårt.

Puss <3

Unknown sa...

pim: jag tror det mesta är sagt i välvilja, men ibland blir det ändå lite märkligt. tack vilka fina ord, du är en rar en! :) puss