måndag, juni 17

Sug efter olja

I vanliga fall är jag inte jätteintresserad av tidningars skönhetstips, eftersom dom sällan känns givande. Jag vet vad jag gillar och trivs med när det gäller hudvårdsprodukter och dofter. Men jag läste senaste Styleby och redaktörernas beautytips och blev inspirerad. Framför allt av oljorna!

Moroccanoil Intense Curl Cream använder jag till dotterns lockar, och jag brukar låna lite till mitt eget hår ibland också. För dottern som verkligen har lockar är det rena drömmen, och för mig som har fall känns det också helt rätt. Kladdar inte utan går in i håret och gör det mjukt och glansigt. Vi brukar krama i det efter dusch i fuktigt hår men det funkar lika bra i torrt. Dottern godkänner inte allt i hårväg men oljan gillar hon. Mycket för att den luktar så gott!

Efter att ha utsatt mina naglar för det ena mirakellacket efter det andra, som i slutändan mest fått stackarna i ännu sämre skick, har jag insett att det som dom mår bäst av är just olja. Tillsammans med dagligt kosttillskott för hår och naglar smörjer jag numera bara nagelbanden med nagelbandsolja. Helst både morgon och kväll, när jag hinner... Och det har gett resultat! Starkare och tåligare naglar än någonsin förr. Som inte skivar sig och går av hela tiden.

Och så finns det ju olja för kroppen också. Vilket jag inte har testat. Än. Men efter att ha läst flera av Styleby-redaktörernas tips är jag klart sugen på att klicka hem Nuxe torrolja, som man kan använda både till kroppen ansiktet och håret.

...oljan gör huden sammetslen utan att kännas fet. Gör håret mjukt och glänsande. Förnyar hudens celler och motverkar för tidigt åldrande av huden.

Okej jag vill ha. Jag gillar att det ändå är helt överkomliga priser för alla oljorna på nätet. Jag hittade alla tre på Lyko. Kom igen, vi oljar in oss!

Olja, olja och olja!

14 kommentarer:

Monica Bengtsson sa...

Nuxe oljan är fantastisk! Den sjunker snabbt in och doftar underbart. Den större flaskan har spraymunstycke, det kan rekommenderas. Hälsningar från Monica i Torsby

Unknown sa...

monica: åh tack, nu blev jag ännu mer sugen!

Camilla sa...

Förstår att det måste vara frestande att tacka ja till att smygreklama, men ack så trist att läsa :(

Pudding sa...

Vad använder du för kosttillskott till håret?
Har testat några, men har inte hittat den rätta än...

Monica Bengtsson sa...

Tips:
Oljan finns med 20% rabatt på Apoteket.
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242488
Du får uppsöka ett Apotek av den ursprungliga sorten, för att testa och lukta!
/ Monica

Anna sa...

Helt vanlig dush och badolja brukar jag ha i duschen efter skrubbvantar. Lovely.

Unknown sa...

camilla: du får låta bli :)

pudding: silicea funkar utmärkt för mig!

monica: tack för tips!

anna: :)

Carina sa...

Låter toppen
luften på jobbet gör mig torr och fnasig i pannan
Ska nog testa

Silje sa...

Jeg dusjer og vasker meg i dusjolje, fra A-derma. Gir utrolig myk hud.

Anonym sa...

Nuxe är toppen! Sen gillar jag Rosenseriens havtornsolja också, men den kladdar litet mera än Nuxe.

mvh B-M

Malin sa...

Får man lägga till solskyddsoljan från Apoliva? Om man tror på att den kan ge SPF 30. Det tror jag.

Camilla sa...

Apropå skönhetstips så bara måste du läsa detta inlägg:

http://nojesguiden.se/blogg/nanna-johansson/sommarens-skonhetsstips

/Camilla

Camilla sa...

Jag som skickade länken till Nanna är alltså en annan Camilla än den som kommenterade innan. Just sayin'!

Unknown sa...

alla: mer olja åt folket!

camilla: HA HA HA! underbart :D