torsdag, juni 20

Ska måla hela världen lilla mamma

Jag blev förgrymmad på dottern igår. För att hon ljög och sa att hon lagt tillbaka de rena kläderna i garderoben men i själva verket knölat ner dom i tvättkorgen.

- Jag blir ledsen när du gör så! 

Hon försvann tyst upp på sitt rum. Och kom ner en stund senare, sa Förlåt mamma och räckte över den här. Fyra himla glada snubbar på en regnbåge. Och namnet med det ständigt felvända D:et.

Ni som har barn fattar att då börjar man nästan gråta och så kramas man i en halvtimme.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Tusan va fint! :)
// Jenny

Sara sa...

Åh - jag fattar precis. Minns en gång (enda gången faktiskt) som jag sagt åt barnen att gå in på sitt rum - efter en stund kom en ensam liten lapp nedsinglandes från övervåningen. Där stod det FLÅT.

Anonym sa...

Hedgehog-Sara: jag dör va gulligt..! :)
// Jenny