fredag, juni 28

Maken testar Aalborg

Maken har just smakat av Aalborg Jubileums Akvavit. Jag hör mig för:

Nå, hur var den?
- Jag tycker att den var väl avrundad och sofistikerad.
Utveckla gärna. 
- Bra balanserad och angenäm för gommen.
Vad tycker du om smaksättningen?
 - Det är en intressant kombination av traditionell nordisk smak i form av dill i kombination en asiatisk spets av koriander.
Ja vi gillar ju båda koriander. Tror du att jag också skulle gilla den?
-Det tror jag nog. Om du får den väl kyld.
Nu provsmakade du den bara. Vad skulle du rekommendera du den till för mat?
-  Jag tycker att den passar ypperligt till kräftsäsongen, tack vare dillkryddningen.  Jag vill också gärna prova den till en dignande räksmörgås och en Tuborg. Eller varför inte till sushi?
Varnär smäger Aalborg Jubileums Akvavit bäst?
- Vaer gang!

Tack maken för intervjun, och tack Aalborg för att vi fick prova på!



Faktaruta: Aalborg Jubilæums Akvavit
Artikelnummer: 178
Alkoholhalt: 40%
Pris: 254 kr
Förpackning: 70 cl
Distribution: Systembolagets ordinarie sortiment

5 kommentarer:

Sandy sa...

Men herregud, alkoholblogg istället för modeblogg?? ;-)

Anna sa...

Men varför har maken solglasögon i pannan på första bilden och sedan vanliga glasögon? Hr lång tid gick det mellan första och andra bilden? Har cerkligen testet gått rätt till?

Vesnas vardag sa...

godsaker. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Han ser onekligen nöjd ut. Kan inte maken testa lite annat med?

Unknown sa...

sandy: men sandy, det här är ju ingen modeblogg, det är en livet-blogg och där ryms allt mellan himmel och jord.

anna: han kom väl på att han ville se mer intellektuell ut efter ett tag ;)

vv: :)

miss ud: han är alls inte omöjlig!