måndag, juni 24

Linda snapsar

Nu ska vi snacka nubbe.

Jag är ingen stordrickare av snaps. Men andra i familjen är. Så i helgen tog vi med oss ett gäng flaskor av den lilla sorten till ön där det skulle firas midsommar. Snälleröds ekologiska småflaskor. Fina att ha med som gå-bort-present, och av alla vid lunchbordet att döma även smakliga.


En efter en smakades flaskorna av. Jag höll mig till Jungfruns Brännvin. Herrarna (make och far) provade samtliga och menade att den klara vinnaren var Mäskdrängens Akvavit. Tätt följd av Brännmästarens.

Kallt skare va.

Jungfrun skålar med Mäskdrängen.

4 kommentarer:

Maria77 sa...

"....alla vid lunchmordet..."

Lät lite onödigt spännande. ;-)

Unknown sa...

maria77: hoppsansa ;)

Maria J sa...

Och det här är inlägg i samarbete med snapsleverantören, antar jag? :)

Unknown sa...

maria j: du och andra inspirerar mig till ett lite inlägg på ämnet :P