onsdag, maj 29

Ocool mor

Det är, pardon my french, en sjuh**vetes massa kalas den här tiden på året. Sonen ska på inte mindre än fyra stycken (storasysters inräknat) den här veckan, och dottern hinner också med åtminstone två.

Igår gjorde jag ett antal presentinköp. Har kommit på att en t-shirt med tryck är ett säkert kort både bland killar och tjejer. Visade upp den tisha jag köpt för sonen igår. Och fick för första gången en redig sån där MAMMA DU ÄR TÖNTIG-reaktion från min nioåring.

- Eh va, har du köpt en Star wars-tröja?
- Ja, det är väl cool?
- Det är typ INGEN som har såna längre.
- Men...
- Nej.
- Ska jag byta?
- Ja tack. 

Jaha ja, vad är cool då? Får göra en lunchrusning i jakten på detta för mig tydligen numera okända.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Finns en apful tisha på H&M med gangnam-style. Jag har vägrat mina barn den men skulle säkert vara poppis :) Kanske...

Unknown sa...

jenny: den har jag sett och även köpt vid något tillfälle. då var det ok. nu är den givetvis också töntig...

Rosie sa...

Min son som snart är 11 vill gärna ha t-shirts med typ amerikanska flaggan, det går hem och är coolt!:)

Jenny sa...

Biobiljetter är coolt kanske?

Anonym sa...

Det som gäller för våra tredjeklassare är att gå till stadium och köpa en Warp tshirt med skateboard eller surftryck. Säkert kort :) /Johanna

Sara sa...

Hur man än gör så är man lite töntig ;)

Unknown sa...

alla: nu blev det en annan t-shirt och en stråhatt. det funka tydligen :P annars låter ju stadium som ett bra alternativ. och biobiljett också!

Librarybeth sa...

Suck tänk första gången man var töntig.... fina minnen... ;D

Unknown sa...

librarybeth: det känns nästan lite cool att vara ocool :D

Rosie sa...

I bland känner jag mig väldigt ocool när jag läser din blogg för jag tycker att du är väldigt cool..:)
Det är nog himla olika hur det där med coolt uppfattas kan man säga!

Unknown sa...

rosie: åh, nu blev jag glad och varm om kinderna. ska meddela min son att jag visst är cool :)