fredag, maj 24

Möte

När jag strosar hemåt genom stan sen eftermiddag fårjag syn på ett bekant ansikte. Ingen jag känner men någon jag känner igen. Pamela Bellafesta. Hon är lång och smal, perfekt snygg i vit top, svart kavaj och svarta byxor. Så där casual-chic.

Jag inser följande:

  • Pamela har såklart ingen aning om jag är. 
  • Hon ser fab och sval ut.
  • Jag har kånkat två ganska tunga väskor från Slussen och är duktigt svettvarm. 
  • Jag är klädd i mintgrönt. 
  • Mitt hår lever sitt eget liv, mycket på grund av den värme jag alstrat efter promenaden.
  • Det är lyckligt att hon inte ens ser mig.
  • Hon är typ 19 och jag 62.
Jag går in på Filippa K och andas en stund. Får någon slags frid. 

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Lång också? Mer än man orkar bära ju...fö är ju du alltid fab!

Unknown sa...

pim: lång också. hon var överlägset fab, och det kan jag ju bjuda på :)

Peace in mind sa...

Vi är ju fab på vårt eget lilla vis ;) Alltid.

Cosmopolit sa...

Ungefär som jag känt mig när vi träffats. :-)

Anonym sa...

Du ser också fab och sval ut, så det så!!!
/Barbro

Unknown sa...

pim: :)

cosmopolit: meh! :D

barbro: jag har mina stunder :)