onsdag, maj 15

Klänning + skjorta= je t´aime

Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Sommarfeeling? Tron att jag håller på att gå ner ett par kilo i vikt? Glädjen över att folk tycker jag är fin på dagens outfit? En önskan att vara franskt chic a la Inés a la Fressange? Säkert en blandning. Som gör att jag går igång på en sån här skjortklänning från, hör och häpna: LaRedoute. Brukar inte hänga där, men när nu Inés gör det apar jag efter.

"Jobbärtig" skulle jag sammanfatta den som. Eller... Malin på Saltkråkan?


12 kommentarer:

Weronica - Living by W/Days and Weekends sa...

Älskar den där bilden. Chict!

mis(s)match sa...

Fastnade oxå för den men har inte klickat hem den eftersom laredoute´s storlekar är svåra för min långa kropp...

mis(s)match sa...

rabattkod 31909 för 40% rabatt och gratis frakt!!

Anonym sa...

Lööve it! Och den är tillräckligt lång även för oss giraffer.

Mvh B-M

Cecilia sa...

Har hittat tillbaka till din blogg i dag, tack vare Weronica. Glömde av den när jag var föräldraledig av någon konstig anledning!

Superfin klänning, absolut jobbsnyggt! :)

/Cecilia

Lfthmn sa...

Jättesnyggt med skjortklänning! Undrar bara om man kommer känna sig avklädd med den på jobbet, men den alltid glipar över låret när man sitter ner?

Du, hur tänker du med storlekar på La Redoute? Jag har försökt ett par gånger men har alltid fått lämna tillbaka eftersom storlekarna inte "stämt".

Lfthmn sa...

Aha, den på bilden är inte från La Redoute, fattade jag nu. Glöm glip-kommentaren :-)

Unknown sa...

mis(s)match: finemang! :)

b-m: :D

cecilia: välkommen tillbaka! :)

lfthmn: jodå det är LaRedoute. Jag tänker att man ju kan sätta dit en extra knapp eller två nertill så det inte glipar så väldigt. jag har ingen jätteerfarenhet av laredoute men brukar nog gå upp nån storlek.

mis(s)match sa...

Jag tror jag klickar jag med. Håll tummarna att midjan inte hamnar i brösthöjd på mig!

Unknown sa...

mis(s)match: gört!

Allt och/eller Inget sa...

Nu är en påväg till mig också. Tack för tipset!

Unknown sa...

allt och eller inget: så trevligt! :)