tisdag, januari 1

Vi börjar med en lista


Tack Miss Upsey Daisy, jag hittade den hos dig. 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Fyllde 40! Det har jag aldrig gjort förr. Det var bra.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, en hel drös. Mest min käre bror!

Dog någon som stod dig nära?
Farmor, fina älskade farmor.

Vilka länder besökte du?
England, Norge, Spanien.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Japp. Men det finns en några lite för nyfikna strutar här för att jag ska säga något mer ;)

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
20 december. Vi firade 10 år som gifta, maken och jag. Och så 21 december, jorden skulle visst ha gått under då.

Vad var din första framgång 2012?
Tja, att jag lyckats hålla igång jobb, hem, familj, träning, diverse aktiviteter, etc etc utan att gå in i väggen tycker jag är en helt ok framgång.

Största misstaget?
Den där blusen med pärlor från Zara... Skämt å sido, jag har lärt mycket av diverse misstag, kan vi väl sammanfatta det med.

Bästa köpet?
Såna här frågor funkar inte för mig, mitt minne sträcker sig inte så långt bak i tiden...

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor låter bra, vi säger det. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mina barn. Många gånger.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Ganska många. Av Olle Ljungström till exempel. Den första gång jag såg dig för den är farmor för mig. Och Gangnam style, glöm aldrig Gangnam style.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag hoppas inte ledsnare, men jag kan se tillbaka och gissa att jag varit trött och frustrerad ganska mycket Hoppas 2013 blir annorlunda.

Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit nuet.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Tränat. HA HA HA, skämta!

Blev du kär i år?
Förblev.

Favoritprogram på TV?
Jag har nog aldrig tittat så lite på tv i år som tidigare. 

Bästa boken du läste i år?
Flera bra. Men jag och minnas boktitlar, nja...

Största musikaliska upptäckten?
Inte direkt nåt, håller kvar vid det jag redan gillar.

Något du önskade dig och fick?
Friska barn.

Något du önskade dig och inte fick?
Den där blusen från Za... men sluta!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Tog ledigt från jobbet och tillbringade dagen på ett fab sätt med maken. När man fyller jämnt vet ni...

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Kanske, kanske inte. En del saker behöver man nog gå igenom så att man vet hur man kan göra bättre nästa gång.

Vad fick dig att må bra?
Nära och kära, värme, träning...

Vilken kändis var du mest sugen på?
Uh? Sugen på? Som i... ja alltså, jag tycker ju fortfarande att Alexander Skarsgård är väldigt talangfull :*)

Vem saknade du?
Farmor.

De bästa nya människorna du träffade?
Lilla Abbe. Och en del nya bekantskaper på jobbet är alltid trevligt.

Mest stolt över?
Mig själv och mina barn.

Högsta önskan just nu?
Att min förkylning ska gå över så att jag kan dra iväg på ett friskispass. Att det ska bli vår. Fred i världen.

Inga kommentarer: