onsdag, november 21

Vinn en kalender vetja

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD. Jag drar en vinnare efter träningen. Och kanske middagen, den brukar vara klar när jag kommer hem. Man vill ju inte låta dom andra vänta, ja ni vet... fint tack hej. 

Hurra, jag får lotta ut en LEGO-kalender a la Star Wars här i bloggen. En legofigur eller rymdskepp för varje dag fram till jul.

Berätta för mig vilken kändis du helst skulle vilja se som legogubbe i kommentarerna så drar jag en vinnare på söndag!

LEGO Star wars there is, yeees!

43 kommentarer:

Åsa sa...

Zlatan, så klart!

Hanna Lans sa...

Lady Gaga, så att det blir lite mer jämvikt i Legolådan. Och ännu mer färg!

Hanna Lans sa...

JämLikt, skulle jag skriva.

Ingerun sa...

Barack Obama!

Anonym sa...

Michael Jackson /Joanna

Anonym sa...

Kronprinsessan Victoria.
/petra

Spiro sa...

Sean Banan! ;-P

Sara sa...

Ok, jag vill vinna den här till mig själv och jag vill se en lego- Linda K!

Anonym sa...

Lars Nore'n..och sen vill jag ge kalendern vidare till lillasyster min. / Nel

Librarybeth sa...

Få seee nu....Martina Bonnier vore väl läckert som legokvinna! Då skulle du kunna ha henne på jobbet! Och bygga en walk in closet till henne!

Pudding sa...

En kändis?!?!

Hmm... tänker mig att det måste bli en häftig detalj/legobit - och det får bli håret - och då väljer jag nog Magnus Uggla och Elvis Presley! Två snubbar med coola/unika frisyrer!

sofia sa...

jag tycker madeleines fästman chris o´neill kunde vara en bra legogubbe för han ser lite lite ut som en.

Karin L sa...

Jag vill ha Kristina Lugn! Med stort, krusigt plasthår.

Malin sa...

Å, vad många bra förslag ovan - det räcker till en hel kändiskalender nästa år. Jesus, finns han redan? Annars tycker jag att han kan platsa i kändiskalendern.

Anonym sa...

Jag vill ha med ngn idrottare. Varför inte Björn Ferry i full skidskyttemundering ;)
/Elin

Hon som gick sa...

Någon Astrid Lindgren figur, kanske Emil eller varför inte Astrid själv.

Vore skoj att vinna för då skulle jag bli en mycket cool styvmor :-)

Minna sa...

Profeten Mohammed!

/Minna

Anonym sa...

Meral Tasbas

/Mattias.

linda sa...

Men Määääds för bövelen!

// Linda

Anonym sa...

Lätt!

Daniel Craig! Så kunde man ha en egen James Bond :-)

Dottern skulle få gladspelet om jag vann en StarWars-kalender till henne så jag håller tummarna.
/Ylva S

Anonym sa...

Hm, jag kan tänka mig många :-) George Clooney, Mads Mikkelsen, Jax (ur Sons of Anarchy), Christian Bale...

Eller kungen. Det vore faktiskt roligt!

Hoppas att jag vinner denna till min brorson Alfons.

Christine

Rebucket sa...

Marilyn Monroe! Legogubbarna behöver lite former och fashion :)

Hanna Lans sa...

Meh, Lady Gaga är fotfarande bästa förslaget. Tänk vilka roliga Lego-skor hon skulle kunna ha! ;)

Malin sa...

Lätt Lady Gaga (ser att hon redan är tagen men åh så perfekt)
Fatta köttkläderna!

Anonym sa...

Jag tänker James Bond (samtliga: Connery, Lazenby, Moore, Dalton, Brosnan och Craig). Min unge hade ÄÄÄLSKAT James Bond-lego!
/Bina

Alexandra sa...

Åh Alfons Åberg såklart! Han som fyller jämt i år oxå ;)

Hoppas hoppas!!

Rebecka sa...

Jonas Gardell kanske?

Laila och Johan sa...

Gunde Svan vore väl fin som legogubbe? Tänk så kul att leka "langa dricka" i en legobacke! :D

Laila och Johan sa...

Gunde Svan vore väl fin som legogubbe? Tänk så kul att leka "langa dricka" i en legobacke! :D

Anonym sa...

Eftersom legogubbar ofta är med i krig (på låtsas) och dör (på låtsas), kastas från bord, tak, etc (på riktigt) så känns ju deras öde väldigt dystert. Därav skulle jag gärna se Gary Glitter som legogubbe.

/Camillen

Anonym sa...

Hm, har ådrog funderat på den frågan. En kändis som legofigur: kan fest vara en tecknad? TOTORO!!! Tror det hade blivit en söt figur :)
/Jenny P

Anonym sa...

Hm, har aldrig funderat på den frågan. En kändis som legofigur: kan det vara tecknad? TOTORO!!! Tror det blivit en söt figur :) / Jenny P

Anna E L sa...

Haha! Jag skulle vilja se Maragret Thatcher som legofigur, MED den ökända svarta lilla handväskan förstås!

Emma sa...

Alexander Bard förstås!

Petra sa...

Manboy - Eric Saade!

Anonym sa...

Efter ett snack med barnen här hemma så blev svaret vem de vill se som legofigur:
* Sweden house mafia killarna
* Special agenten Ozzo
* Lady Gaga som många andra har skrivit =)

Eftersom vi är legonördar här hemma så håller vi tummarna stenhårt =)
/Maria och A, M, M och T

Anonym sa...

Specialagenten Oso heter han, rättade barnen till mig =)

/Maria

Micke P sa...

James Bond eller kanske Blade

PiaL sa...

Fredrik Reinfeldt tror jag hade blivit en rolig legogubbe. Men frågan är om man skulle kunna skilja honom från Alfons Åberg.

Anonym sa...

Jag hade ju lätt valt Mads Mikkelsen. Han hade kunnat få bo i min handväska! Barneb däremot hade nog helst sett Bamse som legogubbe.

Anonym sa...

Elvis!! /Marcus

SofiaR sa...

Mumintrollet tycker jag och sonen :-) gulligare lego kan jag knappt tänka mig!

Malin sa...

Idag är det dragning!