söndag, november 25

Man Jag

Jag har träffat en konsult/coach regelbundet sedan i våras. Å jobbets vägnar. Hon är väldigt bra och inspirerande, klok som en bok och allt det där. Bland annat avbryter hon mig alltid när jag säger "man" och "dom". Vem är man? Vilka är dom?

"Man" är såklart jag. Så varför inte säga jag? Då blir det tydligare och mer personligt. Samma sak med "dom". Att säga vilka dom är istället för att diffust klumpa ihop flera personer.

Jag försöker tänka på det, att skippa man. Det är svårt, för det är så invant. Jag jag jag jag jag. Öving ger färdighet. Hoppas man jag!

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och när man (!) har börjat tänka på det så märker man (!) hur ofta folk säger så. Jag försöker också säga jag så gott det går.

Unknown sa...

i will not: eller hur :)