fredag, oktober 5

En svensk tiger...?

Jag och maken drar på en weekend till Manchester i november (hög hippfaktor där, bara så ni vet!). En kollega till mig tipsade om en club man/jag ska gå på. Tigertiger. Efter att ha kollat in deras hemsida (herregud, kan man fortfarande säga hemsida?) konstaterar jag (och bävar lite eftersom jag inte längre är 20) att jag behöver investera i följande:

  • en knallrosa peruk
  • diadem med strass
  • diadem med djävulshorn
  • diadem med luddiga trekanter
  • långa rosa handsakar
  • en ananas (eller är det kanske en drink?)





8 kommentarer:

Kicki sa...

Manchester är BÄST! När jag hade varit där för tre år sedan så började jag (som är en TOTAL Londongalning) att tveka om jag skulle rangordna Manchester över London. Men jag har placerat dem på typ samma plats istället. Underbar musikstad och jätteroliga vintage/secondhandaffärer. samt vilka barer och pubar! Jag blir så avis på dig. Måste tillbaka nästa år (senast). /Kicki

yllet sa...

om du inte vet om ananasen är en drink eller en accessoar så vet jag inte... ska du verkligen gå dit? ;)

Åsa sa...

Verkar jobbigt att ha alla attiraljer på sig samtidigt i såfall? Tror hursomhelst att Manchester är jättetrevligt, med eller utan ananas!

Unknown sa...

kicki: men hurra, det bådar gott! :D

yllet: spänningen yllet, spänningen!

åsa: då satsar jag stenhårt på peruken! :D

Librarybeth sa...

Jag tror du klär i rosa peruk!

Unknown sa...

librarybeth: vet du, jag har också den känslan!

Unknown sa...

Manchester är kanon! Även Liverpool. För min del har dessa städer konkurrerat ut London. Så mycket behändigare samtidigt som det finns mycket av allt. Trevlig resa!

Anonym sa...

Om du ska till manchester maste du hit
http://www.australasia.uk.com
en av dom basta resturangerna utanfor london.
men du maste boka innan, hor av dig om du behover hjalp med det.
vickan i england.