lördag, april 7

Påsklista

Milda makter, 60 frågor. Och lika många svar. Tack Liten!

1. Hur gammal är du om fem år? 4f***ing5.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Hela familjen.
3. Hur lång är du? 173 cm, om jag inte börjat krympa på ålderns höst.
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Hugo tror jag.
5. Vem ringde du senast? Pappa.
6. Vem ringde dig senast? Sonens kompis som ville leka.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Du har nu ett paket att hämta i ditt kassa lilla centrum.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? VIlket som.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.
10. När såg du senast din mamma? Förra helgen.
11. Vilken ögonfärg har du? Grånblågrå.
12. När vaknade du i dag? Först kvart över sex, sen runt åtta.
13. Vilken är din favoritjulsång? Va? Det är ju april. Jag kommer inte på nåt annat än Last Christmas med Wham!
14. Vilken är din favoritplats? Hemma bäst.
15. Vilken plats föredrar du minst? Nära en bikupa?
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Inte en aning. Jag gissar att vi bor kvar eftersom vi älskar huset och trivs här. Och så har jag två tonåringar... Mer än så kan jag inte sia.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörkret?
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Maken.
19. Hur stor är din säng? Så att den rymmer mig, maken och emellanåt ett barn.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Jag bär.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Pjamas.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två men jag sover bara på en. Fyra om man räknar makens. Åtta om man räknar dom som bara är för snyggt.
23. Hur många landskap har du bott i? Ursäkta men vilken totalt intressant fråga. Jag bemödar mig inte med något svar. Fast det kanske det här är ändå? Nej det blev ju en fråga. Ha!
24. Vilka städer har du bott i? Uppsala, Karlstad, Borås, Stockholm.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor ute, strumpor inne, barfota i gräs och på strand.
26. Är du social? Jovars.
27. Vilken är din favoritglass? Åh jag gillar många. Gärna med lakrits i. 
28. Vilken är din favoritefterrätt? Tiramisu eller banana split.
29. Tycker du om kinamat? Jadå.
30. Tycker du om kaffe? Jag kräver kaffe. 
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe och c-brus alternativt jos.
32. Sover du på någon särskild sida? Nej jag far runt ganska mycket.
33. Kan du spela poker? Hjälpligt ja.
34. Tycker du om att mysa/kela? Inte med nån på stan, men självklart med min familj.
35. Är du en beroendemänniska? Det händer, men jag varierar mig rätt bra.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn?Inte fler, tack.
38. Kan du några andra språk än svenska? Ja. Engelska, lite spanska, ännu mindre tyska. Och några episka fraser på latin.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när jag var pytte.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet såklart.
41. Vad spenderar du helst pengar på?resor, sånt som är kul - det vill säga kläder, skor, barngrejer, välgörenhet, armband, inredning...
42. Äger du dyrbara smycken? Och var går den gränsen. Inga dignande diamanthalsband men en hel del med maxat känslomässigt värde för mig.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Tittar inte så mycket på tv, hänger på en serie då och då.
44. Kan du rulla med tungan? Eh?
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min man är kul.
46. Sover du med gosedjur? Nej, nallen sitter bredvid sängen.
47. Vad har du för ringsignal? Ring ring.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Några enstaka finns kvar.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Äpplen.
50. Flirtar du mycket? Ha ha, inte mer än brukligt ;)
51. Kan du byta olja på bilen? Det kan jag nog greja.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej, jag kör som man ska.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Läser sista delen av Hungerspelen nu, innan dess Stephen Kings senaste.
54. Läser du någon dagstidning? Svenskan.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja. Elle, Styleby och nån mer har jag för mig.
56. Dansar du i bilen? Är det alls möjligt?
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Karta till barnens påskägg.
59. När var du i kyrkan senast? Oj det var ett tag sen, minns inte.
60. Är du lycklig? Ja-a.

Inga kommentarer: