tisdag, april 24

Vad är grejen?

En sak jag inte förstår. Hur kan någon människa finna något som helst nöje att se programmet På bar gärning?

Jag såg just trailern. Hur folk runt omkring reagerar när någon beter sig konstigt på stan. Som att en tonårig barnflicka svär och skriker till två barn. Som att en kille slänger in en annan kille i en vägg och gallskriker åt honom. Som att en bebis är kvarglömd ensam i en bil. Som att två föräldrar sitter på ett fik och högljutt förklarar för sin dotter att hon är helt värdelös.

Jag får bara ont i magen.

3 kommentarer:

Viveca sa...

Tack. Jag tycker precis likadant. Vedervärdigt är vad det! Dålig programidé från början till slut, och man mår bara illa.

Jessica E sa...

Jag ahr inte sett det men kanske ett sätt att belysa hur illa det står till med civilkurage i vårt samhälle...Kommer ihåg något samhällsprogram på SVT som gjorde liknande, iscensatte tre scenarior och smygfilmade för att se hur lång tid det tar för andra att reagera och lägga sig i..Resultatet var skrämmande!

Linda K sa...

viveca: brr...

jessica e: i såfall tycker jag man gör det på fel sätt.