måndag, april 23

Hej matematik!

Jag handlade ett barnplagg och en sportbh i en butik i eftermiddags. Låt oss inte nämna några namn. Men jag hade rabattlapp och bonuscheck. Med dessa till hands räknade jag med att behöva betala ca 180 kronor. Istället gick jag därifrån med en 50-lapp tillgodo på ett kort.

Jag nöjer mig med att tänka att vi räknde ganska olika, kassörskan och jag. Och fortfarande utan att nämna några namn konstaterar jag att det inte drabbar någon fattig.
Jag har pixlat bilden för att inte avslöja något.

12 kommentarer:

Karin L sa...

Så kallad "tjej-matte" när den är som bäst!!!!

/ingenjörn

Lovisa sa...

En kollega fick betalt av en annan klädkedja för att ta med sig kläder ut ur butiken då 75% rabatt kombinerat med 30 % rabatt blev 105 % rabatt enligt expediten... :D

Malin sa...

Liknar min sverkning av löparskorna. Mer säger jag inte.

Anna sa...

oh, handlade du också av Barbie idag?? ;)

Linda K sa...

alla: plötsligt händer det ;D

mis(s)match sa...

"Mycket" pengar kvar till annat alltså ;)

Malin sa...

Eller Ken?

Linda K sa...

mis(s)match: ;)

malin: jag fårgade inte vad hen hette ;)

Anna sa...

ha ha, jag menar Barbie - med versaler, som jobbar i det kassa lilla centrumet. du kan inte ha missat henne!

Linda K sa...

anna: *tänker febrilt*... ge mig en ledtråd, vilken butik? ovan nämnda?

Anna sa...

ja!!
hon har flyttat från Täby ;)

Linda K sa...

anna: jag får hålla utkik!